معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تبلیغات ماهواره ای سرابی با پیامدهای ناگوار/ فضای مجازی محل عرضه دارو نیست

۰۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۵ کد : ۲۲۰۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۴
معاون غذا و دارو اراک گفت: معظل بزرگی که اخیرا شاهد آن هستیم فروش ماهواره ای و اینترنتی داروها و کالاهای بهداشتی است.
تبلیغات ماهواره ای سرابی با پیامدهای ناگوار/ فضای مجازی محل عرضه دارو نیست

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکترعباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان داشت: سایت‌هایی که در اینترنت اقدام به فروش دارو می‌کنند نه تنها داروی داروخانه‌ای را نمی‌فروشند بلکه همگی قاچاقچیان دارو هستند .
وی با اشاره به اینکه نظارتی بروی فروش داروها در بستر اینترنت وجود ندارد افزود: اغلب این سایت‌ها با دادن یک شماره تماس به بیمار خود را معتبر و رسمی دانسته و اقدام به مشاوره دارویی و فروش آن در فضای اینترنت میکنند. به گفته وی مقابله با فروش دارو در اینترنت در گرو همکاری و هماهنگی ارگان‌های ذیربط مانند وزارت بهداشت، وزارت صنعت ،معدن و تجارت و پلیس فتاست.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان ساخت: مردم نیز باید این هشیاری را داشته باشند که برای تامین داروهای مورد نیاز خود باید به داروخانه‌ها که مرجع رسمی فروش دارو هستند مراجعه کرده و از خرید و مصرف داروهایی که از طریق اینترنت به خصوص فضاهای مجازی به فروش می‌رسد خود داری کنند. به همین دلیل بیماران نباید هیچ دارویی را از طریق مجاری غیر رسمی و بدون مجوز و فضای مجازی و کانال های تلگرامی خریداری و مصرف کنند.

معاون غذا و دارو در پایان گفت: مردم موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش بدهند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: داروهای ماهواره ای تبلیغات ماهواره ای غیرمجاز و تقلبی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :