معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

مردم به عرضه دارو در فضای مجازی اعتماد نکنند

۱۴ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۹ کد : ۲۲۲۲۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۰
معاون غذا و دارو اراک با تاکید بر اینکه فروش اینترنتی دارو در کشور ممنوع است گفت: بند پ ماده ۶ قانون تجارت الکترونیک دارو را از هر آنچه که می‌شود در فضای مجازی عرضه کرد استثنا کرده و فروش دارو در این فضا ممنوع است.
مردم به عرضه دارو در فضای مجازی اعتماد نکنند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه نشت این دارو‌ها با توجه به سامانه تی تک از طریق داروخانه‌ها نیست و قطعا داروهای موجود در بازار داروی قاچاق هستند گفت: مردم به داروهایی که در فضای مجازی عرضه می‌شود اعتماد نکنند.

وی افزود: داروهای پیشگیری از بارداری در داروخانه‌های عادی وجود ندارد و فقط در داروخانه‌های تخصصی زنان توزیع می‌شود لذا داروهای موجود در بازار قاچاق می‌باشد و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

دکتر علیمرادیان ادامه داد: ​​​​​​اگر تخلف فروش داروهای غیر مجاز در داروخانه‌ها اتفاق بیفتد سازمان غذا و دارو قادر است با آنها برابر قوانین برخورد کند و اگر تخلف توسط پزشکان صورت گیرد نیز سازمان نظام پزشکی می‌تواند با آن برخورد کند ولی متاسفانه فروش این دارو‌ها توسط افرادی انجام می‌شود که پزشک یا داروساز نیستند که ما بتوانیم با آنها برخورد داشته باشیم.

معاون غذا و دارو  تصریح کرد: ردیابی و کشف موارد تخلف و فروش داروها در فضای مجازی نیاز به تخصص پلیس دارد و افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت کار می‌کنند تخصص این کار را ندارند بنابراین شاید تشکیل کارگروه مشترک سازمان غذا و دارو و پلیس در این راستا راهگشا باشد.

کلید واژه ها: دارو فضای مجازی عدم خرید دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :