معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

بیماران هیچگونه نگرانی بابت داروی مورد نیاز خود نداشته باشند/ تمامی داروخانه های استان مورد رصد قرار میگرند

۲۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰ کد : ۲۲۵۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۳
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در رابطه با وضعیت دارویی در داروخانه های استان مرکزی گفت: این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که از لحاظ کمبود دارو به خصوص داروهای بیماران خاص جای نگرانی جدی وجود ندارد و با کمبود مواجه نیستیم و با وجود سامانه تیتک کلیه داروهای سهمیه ای استان به شکل روزانه مورد رصد قرار میگرند.
بیماران هیچگونه نگرانی بابت داروی مورد نیاز خود نداشته باشند/ تمامی داروخانه های استان مورد رصد قرار میگرند

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان افزود: سهمیه دارویی استان مرکزی ۱.۵ درصد می باشد که با توجه به مکاتباتی که با سازمان غذا و داروی کشور صورت گرفته این مقدار به ۲ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: تا به امروز کمبود نگران کننده ای در استان وجود نداشته است و داروها به عدالت در تمامی داروخانه ها با توجه به میزان سرانه مصرف استانی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق گزارش های واصله و به منظور بررسی موجودی داروهای سهمیه ای، خاص و شیمی درمانی، تیمی متشکل از کارشناسان و پرسنل این معاونت، تمامی داروخانه های سطح اراک و استان را به شکل روزانه مورد رصد قرار می دهند.
معاون غذا و دارو گفت: طبق مکاتباتی که با پزشکان فعال در سطح استان صورت گرفته است، از آنان خواسته شده به منظور حمایت از تولید داخل به منظور ادامه روند درمان بیماران و با توجه به کمبود برخی از داروهای برند خارجی تا حدامکان از داروهای مشابهه ایرانی استفاده نمایند.

دکتر علیمرادیان بیان کرد: هم استانی های عزیز برای رفع مشکل و کمبود احتمالی داروی مورد نیاز خود می توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ بعداز ظهر با شماره رایگان ۱۹۰ و در صورتیکه قادر به تماس با سامانه ۱۹۰ نشوند می توانند در ساعات عصر از ساعات ۱۶ الی ۲۰ به شماره ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ تماس بگیرند و از داروخانه های دارای سهمیه مطلع گردند.

کلید واژه ها: بیماران دارو کمبود های دارویی رصد داروخانه سامانه تلفنی ۱۹۰


نظر شما :