فقط داروخانه را برای خرید دارو انتخاب کنید

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۶ کد : ۲۲۷۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم خواست داروی خود را فقط از داروخانه ها خریداری کنند.
فقط داروخانه را برای خرید دارو انتخاب کنید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی عراقی گفت: کلیه داروهای شیمیایی، گیاهی و مکمل ها تحت عنوان دارو تنها در داروخانه ها فعال سطح شهر باید عرضه شوند و هم استانی های عزیز برای تهیه مکمل و فرآورده های گیاهی، اسانس ها، روغن ها، پودر گیاهی و غیره می بایست تنها به داروخانه های معتبر مراجعه کنند.

وی افزود: داروهایی که خارج از داروخانه ها توزیع می شوند قاچاق است و احتمال دارد از سیستم درمانی به روش‌های متفاوتی خارج شده باشد، بنابراین می طلبد همشهریان و هم استانی های گرامی به هیچ وجه اعتماد نکرده و  تنها از داروخانه های معتبر دارو و مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از داروها، بدون گرفتن مجوز معتبر در برخی از مراکز ساخته و به صورت دست ساز به فروش می رسند؛ لذا این موارد غیر مجاز تلقی شده و فروش آنها در فضای مجازی، داروخانه ها و عطاری ها، خلاف قوانین است و تخلف محسوب شده و با متخلفان با جدیت برخورد خواهد شد.

دکتر محسنی با اشاره به اینکه هیچ کدام از عطاری ها حق ندارند هیچ دارویی را به فروش برساند؛ تاکید کرد: در عطاری ها نباید داروهای گیاهی، شیمیایی و داروهای مخدر وجود داشته باشد و به فروش برسد و تنها ادویه جات، عرقیجات، گیاهان خشک و برخی روغن های دارای مجوز در این فروشگاه ها حق فروش دارند.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: یکی از راه های اطمینان از اصالت و سلامت دارو وجود برچسب های اصالت بر روی آن است و کافی است جهت کنترل اصالت دارو مورد نظر، پس از کنترل برچسب از توجه به مخدوش و پاره نبودن آن، به دقت ،قسمت قابل خراش را خراشید و با مراجعه به سایت www.ttac.ir، روی لینک استعلام کد رهگیری کلیک کرده و عدد ۱۶ رقمی کد اصالت که زیربرچسب قرار دارد را وارد نموده و در صورت رویت پیام مربوط به کنترل اصالت دارو و مجاز بودن محصول، اقدام به خریداری نمایند.

کلید واژه ها: داروخانه مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو


( ۲ )

نظر شما :