فراخوان برگزاری همایش جهاد روایت و تبیین

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۱ کد : ۲۲۸۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۹
فراخوان برگزاری همایش جهاد روایت و تبیین

یران اسلامی در پرتو تاسی از آموزه های دین مبین اسلام، تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی خود همواره به رویداد ها هویت خاص خود را داده است. این ملت استوار یکبار دیگر و درپاندمی کرونا ، خلق ایثار وازخودگذشتگی را رقم زدند. تعاون اجتماعی، همیاری درعرصه ارائه خدمات سلامت، مددکاری به خانواده مبتلایان به بیماری ، متوفیان و آسییب دیدگان معیشتی و ... بخشی ازجلوه های این ایثاروشاهد این مدعا هستند. بی تردید همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران و خانواده مدافعین سلامت درباره ضرورت روایت حقیقیِ "واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر" تاکید فرمودند هرگونه اهمال و سکوت در زمینه اشاعه این اقدامات جهادگونه،  با تحریف واقعیات وتولید روایت های جعلی مواجه خواهد شد.

             تبلور و تداوم این مسیرنورانی در آیندگان این سرزمین، تبدیل این اقدامات به یک فرهنگ غالب اجتماعی و تاریخ ساز شدن ، مستلزم ترویج و روایتگری این صحنه ها در قالبی هنرمندانه و تاثیرگذار است. اکمال هنر دراین است که از درون یک واقعه بتوان روایتی را استخراج نمود که درطول اعصارماندگار و مورد اقبال باشد.   

 به همین منظور و در راستای لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت به موضوع ثبت تاریخ شفاهی، وقایع نگاری و  روایتگری درجای جای این صحنه ورود نموده تا از بطن این متون دستمایه تولید آثار مستند فاخرحاصل گردد.

لذا در نخستین گام و همزمان با  دهه دوم فاطمیه که با نام حضرت زهرا(س) و محب و دلداده حضرتش سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با عطر آگین  آگین شده است اقدام به برگزاری همایش "جهاد روایت و تبیین " با موضوع روایتگری مجاهدتهای کادر سلامت و درمان  در همه گیری کرونا نموده است لذا از تمامی علاقه مندانی که به نوعی می توانند در این زمینه سرمنشاء روایتگری ایثار کادر درمان و سلامت باشند، دعوت به  شرکت نموده است

راویان علاقمند به شرکت در این همایش می توانند به روابط عمومی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مراجعه نمایند راویان برتر با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقامات لشگری و کشوری تقدیر قدردانی خواهدشد.  

کلید واژه ها: فراخوان برگزاری همایش جهاد روایت و تبیین


نظر شما :