مدیر دارویی معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد؛

عدم حضور مسئول فنی از بیشترین تخلفات داروخانه های استان مرکزی

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۱ کد : ۲۲۹۰۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۷۶
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک گفت: متاسفانه حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۵۴ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است.
عدم حضور مسئول فنی از بیشترین تخلفات داروخانه های استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در حال حاضر 126 داروخانه در سطح دانشگاه علوم پزشکی مرکزی مشغول فعالیت می باشند که از این تعداد ۹ داروخانه به صورت شبانه روزی و ۱۱۷ داروخانه روزانه فعالیت دارند.  کمیت و کیفیت عملکرد داروخانه ها را معاونت غذا و داروی دانشگاه کنترل می کند.

دکتر محسنی خاطر نشان کرد: مردم می توانند برای ثبت شکایت از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک، در ساعات اداری از طریق شماره ۳۳۶۸۵۵۷۰_۰۸۶ داخلی ۲۵۳ و یا از شماره تلفن گویای ۱۹۰  و در ساعات غیر اداری از ساعت ۱۵ الی ۲۰ با شماره تلفن ۰۹۱۸۸۹۳۹۳۹۵ مستقیما با کارشناسان حوزه بازرسی داروخانه های دانشگاه تماس حاصل نمایند.

وی در زمینه تخلفات داروخانه ها از ابتدای سال تاکنون گفت: متاسفانه حضورنداشتن مسئول فنی در داروخانه ها در سال جاری با ۵۴ مورد بیشترین تخلفی است که در داروخانه ها مشاهده شده است. گرانفروشی، فروش داروی خارج از شبکه، فروش داروهای تاریخ گذشته نیز موارد دیگری از تخلف بوده اند که پس از طرح در کمیسیونهای مربوطه در دانشگاه، به مراجع ذیصلاح از جمله تعزیرات معرفی شده است. دو داروخانه در یکی از شهرستان های استان نیز به دلیل داشتن تخلفات زیاد در سال جاری پلمب گردیده و پس سه ماه رفع پلمب گردیده اند.

مدیر دارویی اراک یادآورشد: توصیه می شود تمام مردم همین الان سامانه TTAC را از اینترنت جستجو و بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایند. در این سامانه اطلاعات زیادی  شامل لیست داروخانه های نزدیک، پیدا کردن داروهای کمیاب، اطلاعات داروئی از جمله قیمت داروها، کنترل اصالت کلیه کالاهای سلامت محور غذایی، داروئی و آرایشی و بهداشتی از طریق کاتالوگ فرآورده و نیز شکایت و گزارشات مختلف به سازمان غذا و داروقابل دسترس می باشد.

وی توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه عوارض یا مسمومیت داروئی ناخواسته می توان با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل کرد.  از مصرف خودسرانه داروها (خصوصا آنتی بیوتیک ها) جدا پرهیز نموده و قبل از مصرف هرگونه دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

انتهای پیام/

 

کلید واژه ها: عدم حضور مسئول فنی تخلفات داروخانه ها دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۵ )

نظر شما :