افزایش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در خنداب

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۴ کد : ۲۲۹۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۵
رییس مرکز بهداشت شهرستان خنداب: با گسترش خود مراقبتی شاهد افزایش مصرف آنتی بیوتیک هستیم لذا لازم است که مسئول فنی داروخانه ضمن اشاره به عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک سطح آگاهی مردم را افزایش دهند.
افزایش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در خنداب

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، رییس مرکز بهداشت شهرستان خنداب مشارکت تمام جامعه، ارگان و نهادهای مردمی در راستای مبارزه با کووید ۱۹ را از اهداف برگزاری این مجمع برشمرد.

 

دکتر زهرا اسدی در حاشیه برگزاری چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب با حضور آزاده سرپرست بنیاد شهید، مهندس گازری فرماندار ، حاج آقا صفاهانی امام جمعه ، خانواده معظم شهید مدافع سلامت علی شیخ مرادی ، مردم و مسئولین شهرستان خنداب در سالن شهید فهمیده خنداب، بیان کرد: چهارمین مجمع سلامت شهرستان خنداب با شعار "خودمراقبتی آری، خوددرمانی هرگز" برگزار گردید.

 

وی ادامه داد: بکار گیری نیروهای مردمی و مشارکت دادن تمامی ارگان های دولتی و مردم نهاد و تاثیر گذار بر سلامت  هدف اصلی مجمع سلامت می باشد تا با این مهم بتوان شاهد ارتقا سواد سلامت مردم بود و به جای افزایش مراکز درمانی، خود مراقبتی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا و گسترش خود مراقبتی متاسفانه شاهد افزایش مصرف آنتی بیوتیک هستیم لذا لازم است که مسئول فنی داروخانه در داروخانه های سطح شهرستان حضور داشته باشند تا ضمن اشاره به عوارض ناشی از مصرف آنتی بیوتیک سطح آگاهی مردم را افزایش دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان ۱۳ عطاری فعال وجود دارد که تاکنون بازدید هایی از آن ها به عمل آمده است و مورد تخلفی مشاهده نشده است.

 

وی یادآور شد: از اول دی ماه کلیه نسخ کاغذی برداشته شده و خوشبختانه با راه اندازی نسخ الکترونیک شاهد کاهش مصرف داروهای اضافی شده ایم.

کلید واژه ها: افزایش مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خنداب


( ۱ )

نظر شما :