۴۰ واحد عطاری در اراک مهر و موم شد

۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۲۳۰۷۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۸
اراک - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۰ واحد صنفی عطاری در اراک به علت توزیع و فروش داروهای قاچاق در سال جاری با همکاری پلیس اماکن مهر و موم شدند.
۴۰ واحد عطاری در اراک مهر و موم شد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک،دکتر «عباس علیمرادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۰ مورد بازرسی از عطاری‌های اراک انجام و این واحدها به علت فروش و تجویز انواع مخدرها و داورهای سقط جنین تعطیل شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی انجام شده از عطاری‌های سطح شهر اراک، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داروهای قاچاق و غیرقانونی کشف و ضبط شد.

علیمرادیان افزود: همچنین بازرسان در ۴۰ نوبت بازرسی از باشگاه‌های ورزشی اراک مکمل‌های ورزشی و سایر داروهای غیرقانونی به ارزش یک میلیارد ریال را شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: آرایشگاه‌های زنانه نیز به صورت غیرقانونی به محل عرضه داروهای زیبایی، چاقی و لاغری تبدیل شده‌اند که مقادیری دارو نیز در این واحدها کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متصدیان و آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچ‌گونه دارو و مکمل‌های دارویی را برای مراجعان ندارند، افزود: این‌گونه اقدامات منجر به بروز بیماری‌های متعدد برای بانوان نیز شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سالن‌های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

کلید واژه ها: عطاری ها پلمپ کشف دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :