معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست

۲۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۸ کد : ۲۳۳۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
معاون غذا و دارو اراک گفت: گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست، داروهای گیاهی حتی اگر تماما گیاهی باشد و بر پایه گیاهی ساخته شده باشد و مطمئن باشیم که دارو شیمیایی در آن وجود ندارد، به دلیل احتمال بروز تداخلات دارویی حتما باید با نظر پزشک و از نوع داروی دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده شود.
گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: گاهی شاهدیم که تبلیغات وسیع و گسترده ای در خصوص مصرف داروهای گیاهی و همینطور داروهای مکمل انجام می‌شود و در چند سال اخیر هم استفاده از داروهای گیاهی و داروهای مکمل رشد داشته است.

وی تاکید کرد: اما مشکل اساسی این است که قوانین تولید و توزیع دارو در مورد داروهای گیاهی و مکمل ها رعایت نمی‌شود و این داروها می توانند تهدیدی بر سلامت فرد مصرف کننده باشند.


معاون غذا و دارو تشریح کرد: گیاهی بودن یک دارو دلیل بر بی خطری آن نیست، داروهای گیاهی حتی اگر تماما گیاهی باشد و بر پایه گیاهی ساخته شده باشد و مطمئن باشیم که دارو شیمیایی در آن وجود ندارد، به دلیل احتمال بروز تداخلات دارویی حتما باید با نظر پزشک و از نوع داروی دارای مجوز وزارت بهداشت استفاده شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:‌ اگر کسی داروی گیاهی استفاده کرد و نتیجه مطلوبی هم داشت به هیچ عنوان مصرف آن را به  دیگران توصیه نکند و حتماً هر نوع دارو و حتی داروهای گیاهی با نظر و تجویز پزشک و با مجوز وزارت بهداشت و درمان استفاده شود.

دکتر علیمرادیان در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر داروهای گیاهی در داروخانه ها به شکل فرآوری شده وبا مجوز وزارت بهداشت موجود هستند و در لیست دارویی قرار دارند و پزشکان نیز با مصرف آن آشنا هستند و برای بیماران خود تجویز می کنندو  افرادی که این داروهای  گیاهی را استفاده می‌کند، حتماً از داروخانه ها تهیه کنند و به هیچ عنوان از داروهای گیاهی دست ساز استفاده نکنند.
انتهای پیام/غ

کلید واژه ها: داروهای گیاهی دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :