معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

نحوه نگهداری شیرهای صنعتی

۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۴ کد : ۲۳۳۸۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۲۳
معاون غذا و دارو گفت: شیر ماده غذایی است که نگهداری از آن باید با دقت زیادی باشد زیرا به همان میزان که سرشار از مواد مغذی و معدنی است، سریع فاسد می شود.
نحوه نگهداری شیرهای صنعتی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: شیر و فرآورده های شیر بخاطر مقدار کلسیم کافی ، آسانی هضم و ارزانی از بهترین منابع کلسیم می باشند .زمانی که شیری را از سوپرمارکت می خرید ، حتما از بسته بودن و پلمپ بودن درب آن مطمئن باشید تا مزه و بوی آن تغییر نکرده باشد وهمچنین  به نحوه بسته‌بندی و تاریخ انقضای آن دقت کنید.

وی افزود: شیرپاستوریزه(شیرهایی که درکیسه  پلاستیکی یا بطری بسته بندی می شود )  باید حتماً در داخل یخچال بین صفر تا ۴ درجه بمدت حداکثر 4-2روزنگهداری شود. از نگهداری شیر پاستوریزه در خارج از یخچال خودداری شودودر هنگام خرید از مغازه نیز به این موضوع دقت کنید .

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: شیر استریل یا UHT (یا همان شیرهای پاکتی ) را می توان در خارج از یخچال به مدت شش ماه نگهداری کرد. درمورد شیرهای استریلیزه با ماندگاری بالا هم بد نیست بدانید که این شیرها تحت شرایطی استاندارد عاری از آلودگی می‌شوند و مدت نگه‌داری آنها بیشتر است. شیر استریل را معمولا در بسته‌بندی‌های خاصی عرضه می‌کنند و 6 ماه در دمای بیرون از یخچال قابل نگه‌داری هستند. دلیل ماندگاری این شیرها، روش بسته‌بندی آنها است و به‌هیچ وجه از مواد نگه‌دارنده در آنها استفاده نمی‌شود وپس از بازکردن درب شیرهای استریل (یا همان شیر پاکتی) بایستی در یخچال نگهداری شود وبه مدت یک هفته مصرف گردد.

کلید واژه ها: نحوه نگهداری شیرهای صنعتی


( ۱۵۱ )

نظر شما :