معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

ضرورت الگوی مصرف آنتی بیوتیک ها در جامعه

۰۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۰ کد : ۲۳۴۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۴
معاون غذا و دارو اراک گفت: تبعات مصرف نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها فقط متوجه فرد مصرف کننده نیست بلکه جامعه‌ جهانی را تهدید می‌کند چرا که ما وامدار آیندگان هستیم و وظیفه داریم طیف آنتی‌بیوتیک‌هایی را که بر روی باکتری‌ها تاثیرگذار هستند، برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
ضرورت الگوی مصرف آنتی بیوتیک ها در جامعه

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: مردم اکنون به راحتی می‌توانند از داروخانه‌ها آنتی بیوتیک‌ها را تهیه کنند که این روند نیازمند اصلاح است.

وی افزود: مدارس نیز جایگاه‌های خوبی برای آشنایی دانش آموزان با مضرات برخی داروها هستند و در این راه از آموزش و پرورش نیز می‌توان کمک گرفت.

معاون غذا و دارو تصریح کرد: مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک‌ها در کشور روبه افزایش است و عوامل متعددی مانند مصرف خودسرانه دارو در این زمینه نقش دارد. عوامل مختلفی در افزایش مقاومت میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک تاثیرگذار است که مصرف خودسرانه دارو، تجویز بی مورد دارو توسط برخی پزشکان، ارایه بی مورد و بدون نسخه آنتی بیوتیک در داروخانه ها و استفاده از این دارو در دام ها از جمله گوشت و مرغ و برخی موادغذایی دیگر از جمله مهم ترین علل این مساله است.
وی گفت: برای جلوگیری از مصرف خود سرانه داروها به ویژه داروهای انتی یوتیک نیاز به اقدامات زیر ساختی، اموزش عمومی و توجیه پزشکان در خصوص آثار منفی مصرف بی رویه داروهای انتی بیوتیک است.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: ضرورت الگوی مصرف آنتی بیوتیک ها


( ۲ )

نظر شما :