آغاز موج ششم کرونا در ایران

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۳ کد : ۲۳۶۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۱
نگرانی اصلی مردم ایران در این روزها، سویه جدید کرونا به نام اومیکرون است. طبق اعلام کارشناسان، سرعت شیوع و ابتلا به اومیکرون بسیار بالا و سریع است.
آغاز موج ششم کرونا در ایران

با یک مقایسه ساده، می توان دریافت که آمار مبتلایان به کرونا در موج ششم، در حال نزدیک شدن به آمار موج سوم یعنی پاییز سال گذشته است. اما نکته جالب و امیدوار کننده، تعداد بسیار اندک فوت شدگان نسبت به سال گذشته است که این نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد واکسن در جلوگیری از مرگ و میر در این بیماری است.

کرونا، موج ششم کرونا، اومیکرون، واکسن کرونا، مرگ و میر،

 

طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموعا ۶۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۴۹۸ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین تا به امروز ۵۳ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۹۹۸ نفر دوز دوم واکسن و ۱۶ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۸۱ نفر دوز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

مراقبت از افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، باید افزایش پیدا کند. تجویز درست و به موقع دارو به همراه استفاده از طب سنتی و گیاهی، می تواند به درمان زودهنگام این سویه کمک کند



اما نگرانی اصلی مردم ایران در این روزها، سویه جدید کرونا به نام اومیکرون است. طبق اعلام کارشناسان، سرعت شیوع و ابتلا به اومیکرون بسیار بالا و سریع است. اما نکته امیدوار کننده، پایین بودن درصد مرگ و میر در این سویه است.

داریوش چیوایی، کارشناس حوزه مدیریت سلامت، در گفتگو با خبرنگار تبیان در این خصوص می گوید: 
مراقبت از افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، باید افزایش پیدا کند. همچنین تجویز درست و به موقع دارو به همراه استفاده از طب سنتی و گیاهی، می تواند به درمان زودهنگام این سویه کمک کند.

چیوایی همچنین تصمیم بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را درست می داند اما به شرط اینکه که پروتکل ها رعایت شوند. ایشان معتقد است که ماجرای کرونا ادامه دار است و باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

اما عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را تصمیم درستی نمی داند.

دکتر همایون سامه‌یح نجف‌ آبادی، با توجه به آمار کشورهای اروپایی، اعتقاد دارد که مردم نباید به سادگی از کنار این بیماری عبور کنند و مراقبت ها باید همچنان به شدت رعایت شود و مردم و مسئولین باید خود را برای پیک ششم آماده کنند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تبیان، عنوان کرد که افزایش آمار واکسیناسیون و زدن دوز سوم، بسیار مهم خواهد بود و اعتقاد دارد که دولت برای افرادی که تمایل به واکسن ندارند، محدودیت ایجاد کند تا مجبور به زدن واکسن شوند. ایشان همچنین توصیه کرد که مردم هر واکسنی که در دسترس دارند را برای دوز سوم تزریق کنند.

چه باید کرد:
رعایت پروتکل های بهداشتی
مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم کرونا
تزریق هرچه سریعتر دوزهای واکسن

کلید واژه ها: آغاز موج ششم کرونا


نظر شما :