معاون غذا و دارو اراک مطرح کرد؛

تشدید نظارت ها بر شیوه توزیع اقلام دارویی در بین داروخانه ها در شیوع سریع موج ششم کرونا و در ماه های پایانی سال

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۳۶۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۵
دکتر علیمرادیان؛ معاون غذا و دارو اراک از تشدید نظارت بر نحوه توزیع اقلام دارویی در داروخانه ها و شرکت های پخش فعال در شیوع سریع موج ششم کرونا و در ماه های پایانی سال در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد.
تشدید نظارت ها بر شیوه توزیع اقلام دارویی در بین داروخانه ها در شیوع سریع موج ششم کرونا و در ماه های پایانی سال

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق عامه مردم و رعایت عدالت در توزیع اقلام دارویی، شرکت های پخش موظفند اقلام دارویی را بصورت عادلانه در بین تمامی داروخانه ها توزیع نمایند.

 وی افزود: توزیع دارو با استفاده از روش های غیرمتعارف مانند سبد فروشی یا فروش داروهای سهمیه ای و خاص در ازای خرید سایر داروها و همچنین تبعیض در توزیع دارو بین داروخانه ها، خلاف آیین نامه و ممنوع می باشد.

 دکتر علیمرادیان گفت: در رابطه با اقلام دارویی خاص و سهمیه بندی شده، شرکت پخش مکلف به رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل ابلاغی معاونت غذا و دارو می باشد و مسئولیت حسن اجرای با مدیر شرکت پخش می باشد.

معاون غذا و دارو اراک ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۷ باب داروخانه و ۴۳ شرکت پخش در منطقه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی فعالیت دارند.

کلید واژه ها: تشدید نظارت ها توزیع اقلام دارویی در بین داروخانه ها موج ششم کرونا


نظر شما :