استفاده از ظرفیت رسانه ها برای مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۳۷۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۸
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: امروز قاچاق کالاهای سلامت‌محور آسیب‌های فراوانی به مردم و به خصوص جوانان وارد کرده است به طوریکه برخی از جوانان با مصرف کالاهای آرایشی به سرطان پوست مبتلا و برخی از جوانان هم با مصرف مواد نیروزای تقلبی دچار مشکلات قلبی و کلیوی می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند.
استفاده از ظرفیت رسانه ها برای مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر علیمرادیان با تاکید بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص استفاده از کالاهای سلامت‌محور افزود : متاسفانه در خصوص استفاده از کالاهای قاچاق سلامت‌محور کار فرهنگی و آموزشی لازم به خوبی انجام نشده و آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در صورتی موثر است که مداوم انجام شود.

او استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌های برخط و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و نشریات، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جامعه استفاده کرد.

معاون غذا و دارو اراک با اشاره به قانون بند چ ماده ۳۷ قانون خدمات کشوری که جزو تکالیف بودجه‌ای همه سازمان‌هاست، تصریح کرد: بر اساس این بند قانونی صدا و سیما یک درصد بودجه سازمان‌ها را می‌گیرد و در قبال آن موظف است برای آن دستگاه برنامه‌ها و تبلیغات مورد نظر آنها را تهیه و پخش کند اما متاسفانه بسیاری از سازمانها از آن غافل هستند اما  می‌تواند از این قانون به نحو مطلوب استفاده کند.

علیمرادیان با اشاره به وضعیت خطرناک قاچاق در کشور گفت : به عنوان مثال ایران رتبه هفت مصرف لوازم بهداشتی قاچاق و رتبه دوم را در خاورمیانه دارد که بسیار می‌تواند سلامت مردم جامعه را به مخاطره بیاندازد.

عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک افزود: همه کشورهای جهان به نوعی با پدیده قاچاق مواجه هستند و حتی در برخی از کشورها این قاچاق به صورت سازمان‌یافته و برای حکومت هم سودآور است.

انتهای پیام / غ

کلید واژه ها: استفاده از ظرفیت رسانه ها مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور


نظر شما :