بازدید سرزده معاون غذا و دارو از شرکت های پخش دارویی اراک

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۳۸۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۰
معاون غذا و دارو در راستای بررسی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات دارویی بصورت سرزده از دو شرکت پخش دارویی بازدید بعمل آورد.
بازدید سرزده معاون غذا و دارو از شرکت های پخش دارویی اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک ، در راستای بررسی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات به مردم ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه استان مرکزی به همراه کارشناسان دارویی معاونت به صورت سرزده از دو شرکت پخش دارویی البرز و نیک نظر پارسیان حضور و از این مراکز بازدید بعمل آوردند.

دکتر علیمرادیان ضمن گفتگو با مدیر و مسئول فنی این شرکت پخش دارویی بر تداوم حرکت تمامی فعالین حوزه سلامت تاکید نمود و خواستار خدمت رسانی هر چه بیشتر و بهتر به مردم شریف استان،  برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشگیری از  بروز کمبودهای احتمالی دارو و ملزومات پزشکی شد.

وی در ادامه افزود: مسئولین فنی باید با حضور فیزیکی خود در شرکت های پخش دارویی ، نظارت بر توزیع عادلانه دارو توسط عاملین توزیع در سطح داروخانه ها با هدف تضمین و تسهیل دسترسی مردم ، حصول اطمینان از شرایط نگهداری دارو در انبار و نظارت بر انبارگردانی و انطباق موجودی واقعی با مدارک و مستندات موجود  جدی باشند.

دکتر علیمرادیان تشریح کرد: به لحاظ اهمیت نقش شرکت های پخش دارو در سلامت آحاد جامعه این شرکت ها طبق قانون به ثبت رسیده و صرفا مجاز به توزیع داروهایی هستند که مجوز ورود به بازار را از اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر دریافت نموده باشند.

معاون غذا و دارو در ادامه تصریح نمود: وضعیت داروهای موجود در استان روزانه توسط کارشناسان حوزه دارو رصد شده و در صورت دریافت گزارش های کمبود بلافاصله مراتب به سازمان غذا و دارو جهت تامین اعلام می گردد.

کلید واژه ها: بازدید از شرکت های پخش دارویی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :