نظارت با مردم از داروخانه های سطح شهر

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۲ کد : ۲۳۹۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۶
عصر امروز معاون غذا و دارو با حضور صدا و سیما از نزدیک در جریان نیازهای دارویی و توزیع عادلانه آن در بین همشهریان قرار گرفت.
نظارت با مردم از داروخانه های سطح شهر

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک؛ باتوجه به اینکه در شرایط خاصی به سر می‌بریم، نیازهای بیماران کرونایی و همچنین سایر بیماران همواره نگرانی هایی از ابتدای این ویروس در بحث داروخانه ها وجود داشته است که با دستورالعمل های مناسب تا حد زیادی این خطرات را کاهش داده شده است بر همین اساس دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو عصر امروز با حضور سر زده و دیدار بیمارانی که در داروخانه ها حضور داشتند از نزدیک با بررسی بر روند ارائه خدمات دارویی و توزیع عادلانه دارو نظارت داشت.

 وی ضمن دیدار چهره به چهره با تعدادی از مردم در محل داروخانه ها با حضور صدا و سیما، میزان رضایتمندی بیماران و همراهان آنان را از نحوه ارائه خدمات دارویی و نحوه مشاوره دکتر داروساز در این بازدید ارزیابی کرد.
وی همچنین  از تمام فعالان حوزه دارو و داروخانه ها و همچنین آحاد شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تعلل در توزیع و عدم ارائه دارو و تخلفاتی از این دست، موارد را به معاونت های غذا و دارویی دانشگاه علوم پزشکی گزارش کرده و اطمینان داشته باشند، تولیت سلامت و سازمان غذا و دارو اجازه نخواهند داد، منافع عمومی و حیثیت نظام دارویی و خیل عظیم تلاشگران جامعه داروسازی و فعالان حوزه دارو تحت الشعاع رفتارهای عده قلیلی افراد یا مجموعه های متخلف قرار گیرند.

دکتر علیمرادیان در پایان با اشاره به رصد منظم وضعیت دارویی استان توسط معاونت غذا و دارو، یادآور شد: مردم در صورت مشاهده تخلفات حوزه سلامت به ویژه تخلفات دارویی می توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس حاصل کرده و این تخلفات را گزارش کنند تا این موارد توسط بازرسان معاونت غذا و دارو  بررسی شود.
انتهای پیام/غ

کلید واژه ها: نظارت با مردم از داروخانه های سطح شهر معاون غذا و دارو اراک بازدید سرزده از داروخانه ها


نظر شما :