ضرورت بازدید از ظرفیت های کلاس آموزشی و داروخانه های مراکز درمانی

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۳۹۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۱
دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت در اراک بازدید از ظرفیت های کلاس آموزشی و داروخانه های مراکز درمانی را لازمه آمادگی دانشگاه جهت پذیرش دانشجو در ترم آینده برشمرد.
ضرورت بازدید از ظرفیت های کلاس آموزشی و داروخانه های مراکز درمانی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر غلامرضا اصغری ضمن تاکید بر ضرورت بازدید از ظرفیت های کلاس آموزشی و داروخانه های مراکز درمانی گفت: به دنبال راه اندازی رشته داروسازی واحد بین الملل و صدور مجوز پذیرش دانشجو بین الملل از طرف معاونت آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اراک، در راستای ایجاد آمادگی این دانشگاه جهت پذیرش دانشجو از ترم آتی، این بازدید ضروری و الزامی بود که انجام شد و ارزیابی های لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این بازدیدها از اقدامات و تجارب دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجو بین الملل در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، همکاری واحدهای مختلف در این زمینه و همچنین اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی اراک می بایست جهت جذب هیات علمی در رشته های مختلف داروسازی انجام می داد، بررسی و ارزیابی شد.

وی تاکید کرد: جذب دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و لبنان از اقدامات موثری بود که این مهم می تواند در زمینه داروسازی نیز مورد استفاده قرار ‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امکانات بیمارستان های آموزشی و داروخانه ها به ویژه دانشکده پزشکی در رشته های علوم پایه خوب و مناسب ارزیابی شد.

دکتر اصغری اضافه کرد: با توجه به تعداد نسخ کافی و مواد آموزشی که دانشگاه می تواند برای دانشجویان داروسازی فراهم کند، امیدواریم که با تجهیز بیشتر آزمایشگاه های اختصاصی و سرمایه گذاری در این زمینه در  ۲ سال آینده، زمانی که دانشجویان به سال سوم تحصیل خود می رسند؛ بتوانند از امکانات موجود نهایت استفاده را ببرند.

گفتنی است که در این بازدید ضمن بازدید از فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی، کارآموزی، داروخانه و کلاس ها جلساتی با ریاست دانشگاه و معاونت های آموزشی، پژوهشی و غذا و دارو  برگزار شد.

کلید واژه ها: دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی وزارت بهداشت در اراک ظرفیت های کلاس آموزشی و داروخانه های مراکز درمانی


نظر شما :