کشف ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۶ کد : ۲۳۹۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۰
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک؛ از کشف و توقیف ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به‌ ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در استان خبر داد.
کشف ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو در راستای مبارزه با کالاهای قاچاق، این اقلام توسط کارشناسان اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی معاونت در بازرسی از فروشگاههای لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهر کشف و توقیف گردید.

وی افزود: عرضه هرگونه کالاهای سلامت محور که فاقد برچسب اصالت باشد غیرمجاز بوده و در صورت مشاهده، محصولات مورد نظر توقیف و موارد جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

وی با هشدار نسبت به استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور تأکید کرد: کالاهایی که به صورت قاچاق و خارج از فرآیند و مبادی قانونی وارد کشور می‌شود، هیچ گونه نظارتی بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها صورت نمی‌گیرد و مورد تایید هیچ آزمایشگاهی نیست.

دکتر علیمرادیان با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت محور مصرفی، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیدا کرده و از آثار سوء آن مطلع شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه تصریح کرد: شهروندان کالاهای سلامت محور را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند و به‌هنگام خرید این گونه محصولات حتماً به وجود برچسب سلامت سازمان غذا و دارو توجه کنند و با استعلام از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ و سایت www.ttac.ir از سلامت کالای خود اطمینان حاصل نمایند.

کلید واژه ها: کشف ۱۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :