ملاک قیمت دارو، قیمت درج شده در فاکتور است

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۲۳۹۷۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۵
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه قیمت دارو در کاغذ و پاکت و زمانیکه به دست مصرف کننده می رسد، با هم متفاوت است، ملاک اصلی قیمت فاکتوری است که داروخانه ارائه می کند.
ملاک قیمت دارو، قیمت درج شده در فاکتور است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان در حاشیه بازدید از داروخانه های سطح شهر اراک بیان کرد: ممکن است در بسته بندی داروها قیمت های گذشته باشد، اما داروخانه ها به قیمت روز دارو را تهیه و به ناچار با قیمت جدید آن را به مردم عرضه می کنند.

وی افزود: در سالجاری جهش قیمتی در داروها وجود داشت و متاسفانه در سال آینده نیز به دلیل عدم همکاری مناسب بیمه ها در زمینه دارو و البته شایعاتی مبنی بر حذف ارز دارو، پیش بینی می کنیم مجددا قیمت داروها افزایش یابد.

وی تاکید کرد: به دلیل محدوده ارزی که برای داروهای بیماری های خاص وجود دارد اینگونه داروها تنها در برخی از داروخانه های منتخب عرضه می شود و عزیزانی که به این داروها نیاز دارند می توانند با سامانه 190 و یا شماره تلفن 09188939395 تماس بگیرند و با داروخانه ای که معرفی می شود مراجعه و داروی خود را دریافت کنند.

دکتر علیمرادیان گفت: مشکل کمبود داروی بیماران خاص مشکل کشوری است و خوشبختانه در تامین داروهای عمومی هیچ مشکلی نیست و تمام داروخانه های استان در حال فعالیت و ارائه خدمت به مردم هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخ الکترونیک به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها و ضعف در پهنای باند چه در داروخانه ها(خصوصی و دولتی) و هم مراکز درمانی باعث تجمع بیماران شده که با حل شدن مشکل پهنای باند این مشکل برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این که بدهی داروخانه های بیمارستانی به شرکت ها مشکلاتی را به وجود آورده، گفت: این مشکل به خاطر عدم بازپرداخت بیمه ها به بیمارستان ها بوده و متاسفانه به خاطر پایین بودن میزان نقدینگی و کم بودن  گردش مالی داروخانه ها، شرکت های پخش هم با داروخانه های عمومی و دولتی و هم با داروخانه های خصوصی همکاری نزدیک و تنگاتنگی نداشته و همین امر موجب بروز این مشکلات نه تنها در اراک و استان مرکزی بلکه در داروخانه ای کل کشور شده اند و سعی در توزیع دارو در صورت پرداخت نقدی آن را دارند که تلاش خواهیم کرد این مشکل را برطرف نماییم.

کلید واژه ها: ملاک قیمت دارو قیمت درج شده در فاکتور است معاون غذا و دارو اراک


( ۱ )

نظر شما :