رسیدگی به مشکلات مردم و داروخانه ها در نظارت معاون غذا و دارو

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۲ کد : ۲۴۰۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۵
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛ در بازرسی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از چند داروخانه ی اراک ، مشکلات مردم و داروخانه ها در تامین دارو مورد بررسی قرار گرفت
رسیدگی به مشکلات مردم و داروخانه ها در نظارت معاون غذا و دارو

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، در بازرسی علیمرادیان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از چند داروخانه ی اراک و گفتگو با مردم ، مشکلات مردم و داروخانه ها در تامین دارو مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدیدها کمبود دارو در مقاطعی از زمان، مشکلاتی در تامین داروی بیماران خاص، گران شدن قیمت برخی داروها ، ابهام در مورد میزان تعرفه نسخه خوانی و تفاوت بیمه های تکمیلی در تامین داروی بیمه شدگان از مشکلاتی بود که مطرح شد .
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هم پاسخ سوالات و ابهامات شهروندان را داد .
علیمرادیان با بیان اینکه بیش از 140 داروخانه در استان فعال است گفت : به دلیل تنوع بالا و متغیر بودن میزان داروی مصرفی استان مشخص نیست
وی با اشاره به اینکه سامانه 190 در خدمت بیماران به خصوص بیماران خاص در تامین دارور آنان است گفت بیمارانی که در تامین دارو دچار مشکل هستند در ساعت اداری با تماس با این سامانه و در ساعت غیر اداری با تماس با شماره همراه 09188939395می توانند پیگیر حل مشکل خود باشند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از پیگیری این معاونت برای افزایش تعرفه استان در زمینه تامین داروهای خاص نیز خبر داد.
او در ادامه افزایش قیمت داروها از سوی داروخانه ها را بر اساس قیمت خرید دارو از شرکت های دارویی و زمان خرید دانست و در مورد میزان تعرفه ی نسخه خوانی گفت : تعرفه نسخه خوانی ثابت و ثبت شده است که قابل تغییر و سوء استفاده نیست .

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کلید واژه ها: رسیدگی به مشکلات مردم نظارت معاون غذا و دارو بازدید سرزده از داروخانه ها


( ۱ )

نظر شما :