۵۷ مرکز عطاری در سال ۱۴۰۰ پلمپ شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۴ کد : ۲۴۶۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۳۸
دکتر خدایی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی- سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک گفت: در سال جاری ۵۷ واحد عطاری و مرکز عرضه گیاهان دارویی در استان مرکزی به دلیل فروش داروهای غیر مجاز و مخدر پلمپ شد.
۵۷ مرکز عطاری در سال ۱۴۰۰ پلمپ شد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی- سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، خلاصه اقدامات انجام شده آن اداره را در دوازده ماه گذشته سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

به گفته دکتر مریم خدایی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه اراک، طی بازرسی از واحدهای تحت پوشش معاونت در دوازده ماه ۱۴۰۰،تعداد ۱۰۱ فقره بازدید از عطاری ها، ۴۳ فقره بازدید از باشگاه ها و ۴۳۲ فقره بازدید از داروخانه های تحت نظارت ۳۹ فقره بازدید از شرکت های پخش تحت نظارت این اداره صورت پذیرفت.

وی افزود: همچنین طی گشت مشترک کارشناسان اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی-سنتی و مکمل به همراه بازرسان تعزیرات و اتاق اصناف طی دوازده ماه سال جاری، از واحدهای عطاری در سطح شهر، تعداد ۱۰۳۱ قلم کالای غیرمجاز و مخدر( متادون، ترامادول و...) از دو واحد عطاری کشف و ضبط گردید و واحدهای متخلف به مراجع قانونی ذیربط معرفی شدند.

شایان ذکر است، بازرسی های این واحد جهت پیشگیری و مبارزه با عرضه هر گونه داروهای غیرمجاز و قاچاق طبیعی، سنتی و مکمل در سطح عطاری ها به صورت هفتگی در حال انجام می باشد.

کلید واژه ها: پلمپ 57 مرکز عطاری در سال جاری دکتر خدایی رئیس اداره نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی- سنتی و مکمل


( ۱ )

نظر شما :