ریل گذاری غذا و دارو در سال جدید

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۵۰۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در سال های شیوع کرونا، برنامه های علوم پزشکی طبق برنامه پیش نرفت، اما باید برای بهترین خدمات ذیل گذاری و برنامه ریزی دقیقی کنیم.
ریل گذاری غذا و دارو در سال جدید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر سید محمد جمالیان در جمع کارکنان معاونت غذا و دارو بیان کرد: نقاط تهدید و قوت و ضعف هر حوزه باید توسط مدیران مجموعه احصاء و به معاونان و هیات رییسه ارسال شود تا بتوان بهترین و درست ترین تصمیم را اتخاذ کرد.

وی افزود: تعامل بین معاونت‌ های مختلف یکی از مهمترین راه های رسیدن به این اتفاق مهم است چرا که جزیره ای عمل کردن معاونت ها و بخش های مختلف، باعث عدم شکوفایی و عدم پیشرفت کلان مجموعه سلامت خواهد شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال دانشکده داروسازی به همراه جذب اعضای هیات علمی جدید شروع به کار خواهد کرد که امیدواریم با اضافه شدن این دانشکده و اعضا جدید تحولی در ارائه خدمات این حوزه رخ بدهد که البته قدم اول برای رسیدن به این مهم، برنامه ریزی و داشتن برنامه است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: توانمند سازی داروسازان درمانی  و پرهیز از عادی انگاری آنان و مسئولان فنی داروسازان به خصوص در بیمارستان ها و مراکز درمانی یکی از خواسته هایی است که از معاونت غذا و دارو می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: حذف تدریجی ارز قیمت برخی اقلام به خصوص داروهای خارجی را افزایش خواهد داد به همین دلیل انبارها و مسئولیت آنها را  باید بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

وی افزود: امسال نیز با توجه به وجود و فعالیت بیش از ۴۵۰ واحد صنعتی مربوط به این حوزه و شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد،بحث تسهیل در اعطای پروانه و حمایت از این صنایع و حذف کاغذ بازی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قطار دانشگاه توسط تلاش و زحمات کارشناسان به پیش می رود و مطمئنا اگر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت پذیر تر باشند، سرعت پیشرفت حوزه سلامت سریع تر خواهد شد.

دکتر جمالیان افزود: در گذشته تعداد کارکنان معاونت غذا و دارو به تعداد انگشتان دست بودند ولی خوشبختانه با اضافه شدن نیروهای تخصصی، کارشناسی و غیره، وضعیت نیروی انسانی این معاونت مناسب شده که امیدواریم شاهد تحول در این زمینه باشیم.

دکتر جمالیان گفت: بسیاری از بیماران با مراجعه به استان مرکزی و پیگیری درمان خود و دریافت دارو از مراکز درمانی و بیمارستان و حتی داروخانه های استان به استان محل سکونت خود باز می‌گشتند که انتظار می رفت این مهم و تامین داروی مورد نیاز همه به خصوص هم استانی های عزیز  لااقل در مقاطعی چالش آفرین باشد که با مدیریت و زحمت و تلاش شبانه روزی همکاران این حوزه،بدون هیچ وقفه و استرس و چالشی سال گذشته به پایان رسید و امیدواریم این همت و تلاش در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.


کلید واژه ها: ریل گذاری غذا و دارو ستاد تسهیلات نوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :