انجام ۲۶۵ بازدید از داروخانه ها و واحد های تولید و عرضه مواد غذایی و آرایشی در نوروز ۱۴۰۱

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۵۱۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۲
معاون غذا و دارو اراک گفت:در طرح سلامت نوروزی ۲۶۵ مورد بازدید از داروخانه ها و واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و آرایشی توسط کارشناسان غذا و دارو معاونت غذا و دارو انجام گرفت.
انجام ۲۶۵ بازدید از داروخانه ها و واحد های تولید و عرضه مواد غذایی و آرایشی در نوروز ۱۴۰۱

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

دکتر عباس علیمرادیان افزود: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی،بازرسی از فروشگاههای عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، اجرا شد وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای ستاد نوروزی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۱۳۰ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۹۰ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه و ۴۰ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

وی افزود: از داروخانه های عرضه کننده شیر های خشک های رژیمی و باشگاههای ورزشی ۲۶ مورد بازدید بعمل آمد.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۱۳۵ مورد بازدید صورت گرفته که ۶۰ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۷۵ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.

عضو هئیت علمی دانشگاه بیان کرد: در طول این مدت، ۳۷۳ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و ۴۵۰ تعداد آزمون های بر روی نمونه ها انجام شده است.

کلید واژه ها: اقدامات انجام شده در ایام نوروز معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :