انجام ۲ هزار و ۸۵۶ آزمایش تخصصی بر روی نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۵۲۰۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۳
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک از انجام ۲۸۵۶ آزمایش تخصصی بر روی ۳۷۳ نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز خبرداد.
انجام ۲ هزار و ۸۵۶ آزمایش تخصصی بر روی نمونه های مواد غذایی در ایام نوروز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر مهدی عبداللهی مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان و ارتقاء کیفیت محصولات غذایی پر مصرف در ایام نوروز، کلیه نمونه های مشکوک نمونه برداری شده توسط بازرسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی، به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی منتقل و مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ۲۸۵۶ آزمایش تخصصی بر روی ۳۷۳ نمونه مواد غذایی ارسالی به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی انجام شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی اضافه کرد: بیشترین نمونه های ارسالی به این آزمایشگاه نان،فست فود،شیرینی جات، غذاهای تهیه شده در رستوران ها و انواع لبنیات بوده است.

دکتر عبداللهی بیان داشت: از کل نمونه های دریافتی، ۳۵ نمونه پس از آزمون، به دلیل عدم تطابق با ضوابط، به عنوان نمونه نامنطبق تشخیص داده شدند.

وی افزود تصریح کرد: این آزمایشگاه با کادری مجرب،به عنوان تنها آزمایشگاه تخصصی کنترل مواد غذایی در استان مرکزی در راستای کنترل سلامت و بهداشت مواد غذایی و بهداشتی مشغول به فعالیت می باشد تا همشریان مواد غذایی و بهداشتی را به صورت سالم و بهداشتی دریافت نمایند.

کلید واژه ها: انجام آزمایشات ستاد تسهیلات نوروزی معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :