عملکرد خوب داروخانه ها در ایام نوروز

۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۲۵۲۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۴
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از رضایتمندی نسبی مردم از عملکرد داروخانه ها در ایام تعطیلات خبر داد.
عملکرد خوب داروخانه ها در ایام نوروز

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان گفت: با آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، تشدید نظارت و بازرسی از اماکن دارویی و تولیدات مواد غذایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی افزود: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، اجرا شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای ستاد نوروزی از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۱۳۰ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۹۰ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه و ۴۰ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.

وی تاکید کرد: همچنین به دلیل اهمیت موضوع از ۲۶ مورد داروخانه های عرضه کننده شیرهای خشک های رژیمی و باشگاه های ورزشی نیز بازدید بعمل آمد.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۱۳۵ مورد بازدید صورت گرفته که ۶۰ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۷۵ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود: در طول این مدت، ۳۷۳ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و ۴۵۰ تعداد آزمون های بر روی نمونه ها انجام شده است.

 
 
 

 

کلید واژه ها: عملکرد خوب داروخانه ها ستاد تسهیلات نوروزی


نظر شما :