منع تغییر خودسرانه زمان و دُز مصرف دارو در ماه مبارک رمضان

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۳ کد : ۲۵۳۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۶
کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ماه مبارک رمضان می بایست از تغییر خودسرانه زمان و دُز مصرف داروهای تجویزی اجتناب کرد.
منع تغییر خودسرانه زمان و دُز مصرف دارو در ماه مبارک رمضان

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکترنجما سلیمانی گفت: افراد مبتلا به فشار خون بالا و دیابت در صورت کنترل بیماری خود منعی برای گرفتن روزه ندارند، اما حتما قبل از روزه‌داری با پزشک متخصص مشورت نمایند.

وی ادامه داد: در صورتی که پزشک معالج شرایط مصرف دارو را داشتن معده پر ذکر کند، بهترین زمان مصرف آن پس از وعده افطار می باشد و زمانی که باید با معده خالی مصرف شود بهترین زمان ۱ ساعت قبل از وعده سحر و یا ۲ الی ۳ ساعت پس از وعده افطار می باشد.

وی تاکید کرد: استفاده خودسرانه از داروهای پیشگیری از بارداری در این ماه، تبعات خطرناکی مانند اختلالات انعقادی و ایجاد لخته در عروق اندام‌ها و حتی عروق مغزی به ‌دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این گروه از داروها برای بیماران خاص تجویز شده باشد، بیمار مربوطه می بایست با پزشک مشورت کرده و اگر با تعویق یک ماهه مصرف آن دارو موافقت شد منعی برای گرفتن روزه وجود ندارد، اما در غیر اینصورت خطر جدی به همراه خواهد داشت.

کلید واژه ها: منع تغییر خودسرانه زمان و دُز مصرف دارو توصیه های دارویی در ماه مبارک رمضان


نظر شما :