کمترین قاچاق معکوس دارو در استان مرکزی

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۲ کد : ۲۵۹۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۱
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: استان مرکزی صنعتی است و در بحث کالاهای سلامت محور در قطب شش کشور جایگاه مهمی دارد، استان ۲۵۰ کارخانه غذایی و آشامیدنی، ۶۰ کارخانه آرایشی و ۵۰ کارگاه و ۳۰ کارخانه داروسازی دارد و نظارت بر این مجموعه ها بر عهده معاونت غذا و دارو است.
کمترین قاچاق معکوس دارو در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در نشست مطبوعاتی به مناسبت آغاز هفته سلامت بیان کرد: قرار گرفتن این کارخانه ها در زون های مناسب، یکی از مطالبات معاونت غذا و داروی دانشگاه بوده است، آنچه مهم است عدم تاثیر آلودگی ها بر کالاهاست که در این راستا اولین استان کشور هستیم که زون بندی مناسبی برای کارخانجات لحاظ کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ مورد بازرسی از این کارخانجات انجام، ۵۰ پرونده تخلف تشکیل و ۱۱ پرونده به دادگاه معرفی شدند، گفت: در بحث نظارت بر دارو، ۱۳۰ داروخانه در شهرستان های تابعه دانشگاه وجود دارد و تلاش برای جلوگیری از کمبود دارو انجام شده و به هر شکل ممکن دارو تامین شد. در بحث تامین داروهای خاص و ویژه بیماران صعب العلاج سهمیه استان به رتبه ۲ رسیده است و هیچ بیماری برای تامین دارو نیاز به خروج از استان ندارد مگر دارو فقط در داروخانه ۱۳ آبان عرضه شود.

علیمرادیان با تاکید بر اینکه کمترین قاچاق معکوس دارو در استان ثبت شده است، گفت: بازرسی برای جلوگیری از عرضه داروهای سلامت محور در خارج از مسیر درست همچون فضای مجازی و عطاری ها در حال انجام است به شکلی که ۱۴۷ بازرسی از عطاری ها انجام و ۸۷۰ ماده غیر مخدر و یک نوع ماده مخدرشناسایی شد که ارزش مادی این مواد به ۳۲۰ میلیون تومان رسید. سال گذشته  ۵۷ عطاری در اراک پلمب شد و تلاش شد که عطاری ها صلاحیت کاری خود را از دانشگاه اخذ کنند، البته عرضه دارو در فضای مجازی کاملا غیرمجاز و ممنوع است.

وی اضافه کرد: در زمینه باشگاه های ورزشی گشت مشترک با اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شد تا جلوی عرضه محصولات غیرمجاز گرفته شود که خوشبختانه در این راستا موارد تخلف به شدت اندک است و در آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز نظارت های لازم اعمال می شود.

کلید واژه ها: کمترین قاچاق معکوس دارو دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی


نظر شما :