آیین بهره برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان- اراک

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۸ کد : ۲۶۱۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۰
آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان با حضور محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک، مخلص الائمه استاندار استان مرکزی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی به همراه معاون غذا و دارو و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور برگزار شد.
آیین بهره برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان- اراک

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ طی مراسمی با حضور محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی طرح تولید «کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان» در اراک افتتاح و رونمایی شد.

با رونمایی از این محصول، اراک به عنوان یکی از شهرهای پایلوت تولید کیت غربالگری  صاحب دانش فنی تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان شد.

با تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان غربالگری کل موالید در کشور امکان پذیر و دغدغه بزرگ خانواده‌ها در ارتباط با بیماری‌های آتی کودکان از بین می‌رود. این کیت دارای فناوری سطح بالا است.

خزاعی اظهار کرد: با کسب دانش فنی تولید این ترکیبات و عرضه محصولات تولیدی با نام تجاری مصباح انرژی در بازارهای ملی و بین‌المللی نام این شرکت در زمره تامین کنندگان معتبر. ترکیبات دوتره مطرح شد.

وی افزود: با تکیه بر تجارب ارزشمند حاصل در راستای رفع نیاز جامعه پزشکی کشور تولید ترکیبات زیستی نشان دار ایزوتوپی مورد نیاز در فرآیند غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان به عنوان یک ماموریت در شرکت مصباح انرژی تعریف شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها: آیین بهره برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری های متابولیک


نظر شما :