شیرخشکهای رژیمی فقط با نسخه پزشک متخصص عرضه میشوند

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۶ کد : ۲۶۲۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: داروخانه ها موظف هستند با نسخه متخصص اطفال و فوق تخصص غدد شیرخشکهای رژیمی و متابولیک را عرضه و اطلاعات دریافت کننده و اطلاعات پزشک را در سامانه مربوطه ثبت کنند.
شیرخشکهای رژیمی فقط با نسخه پزشک متخصص عرضه میشوند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره بر نظارت جدی بر داروخانه های منطقه اظهار داشت: درحال حاضر تمامی برندهای شیرخشک در داروخانه های سطح استان موجود و در حال عرضه به مراجعه کنندگان هستند و معاونت غذا و دارو به صورت بازرسی های ادواری و با استفاده از سامانه رهگیری دارو نظارت کافی و مناسب بر روی داروخانه ها دارد. 

وی با اشاره به نحوه توزیع شیرخشکهای رژیمی و متابولیک افزود: داروخانه ها موظف به عرضه این نوع شیرخشک با نسخه متخصص اطفال و فوق تخصص غدد هستند و باید اطلاعات بیمار دریافت کننده و اطلاعات پزشک در سامانه مربوطه ثبت شود. 
معاون غذا و دارو ضمن تقدیر از تلاشها و خدمات داروسازان در ارائه خدمت به مردم گفت: همشهریان عزیز استان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی داروخانه ها با شماره ۱۹۰ یا شماره ۳۳۶۸۵۵۷۰_۰۸۶ داخلی ۲۶۳ تماس بگیرند

کلید واژه ها: شیرخشکهای رژیمی و متابولیک معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :