نقش روابط عمومی ها از مسئولین کمتر نیست

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۶۳۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نقش و تاثیر روابط عمومی ها در توسعه هر سازمانی از مسئولین آن اداره کمتر نیست.
نقش روابط عمومی ها از مسئولین کمتر نیست

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، دکتر سید محمد جمالیان در جمع روابط عمومی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک و شهرستان ها و بیمارستان های تابعه بیان کرد: روابط عمومی واحدی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و کسی نمی تواند منکر نقش و تاثیر آن بر توسعه و پیشرفت اداره و رسیدن به اهداف کوتاه، میان و بلند مدت  شود.

وی افزود: کشور امروزه در زمینه های مختلف و از طریق فضای مجازی مورد هجمه و هجوم دشمن به خصوص در حوزه سلامت قرار گرفته که این مهم نقش روابط عمومی ها به خصوص کارشناسان روابط عمومی های حوزه سلامت را سنگین تر می کند.

وی تاکید کرد: داشتن روحیه خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی می تواند دانشگاه و حتی استان را توسعه دهد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: روابط عمومی ضمن ارائه اطلاعات لازم و کافی به مخاطب و مردم می تواند از مردم در مواقعی از جمله کرونا و حتی آلودگی هوا مطالبه گری و حتی از مسئولین نیز مطالباتی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه عملکرد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در دوران کرونا در ارائه مطالب مفید، مناسب ارزیابی شد و رضایت نسبی مردم را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: با توجه به فروکش کردن نسبی کرونا در کشور و استان، فرصت برای انجام امور دیگر از جمله تمرکز بر بهداشت فراهم شده که در این میان روابط عمومی ها می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: کرونا ضمن خطرناک بودن در دوران شیوع، خطراتی را نیز بعد از فروکش کردن با خود به همراه دارد که از حالا باید برای شناسایی عواقب بعد از کرونا و خطراط احتمالی آن برنامه ریزی و مردم را مطلع نمود.

وی افزود: طی چند ماه آینده بیماری هایی با پس زمینه کرونا (اثرات بعد از کرونا) بروز و ظهور خواهند یافت که برای جلوگیری از آن باید به فکر چاره بود و برنامه ریزی کرد.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه بعد از شرایط مساعد بعد از کرونا، تمرکز بر بهداشت و کاهش فشار و بار درمان گفت: مراکز جامع سلامت در جای جای استان و حتی محروم ترین نقاط نیز امکان ارائه خدمت را دارند و این بهترین فرصت برای گسترش چتر خدمات بهداشتی و جلوگیری از افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی است، اما متاسفانه علیرغم تلاش خوب همکاران بهداشتی، استقبال خوبی از مراکز جامع سلامت نمی شود که معرفی و اطلاع رسانی در این خصوص نیز از وظایف روابط عمومی ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه مسئولین و کارشناسان روابط عمومی می توانند برخی نکات حتی منفی و نقدهای بیرونی که از دید رییس و مسئولین دانشگاه و شبکه پنهان می مانند را احصاء و بازگو کنند، گفت: به تصویر کشیدن نقاط در کنار نقاط قوت نیز به خصوص در حوزه سلامت که بسیار مهم است می تواند تاثیرگذار باشد چرا که تا زمانیکه نقاط ضعف بیان نشود، آن مشکل حل نخواهد شد.

اخلاق مداری و توسعه اخلاق حرفه ای از دیگر مواردی بود که متولی سلامت استان به آن تاکید کرد و گفت: با توسعه صنعتی جوامع متاسفانه اخلاق مداری به باد فراموشی سپرده شده و اعتقادات و مسائل دینی و فرهنگی کمرنگ تر شده.

دکتر جمالیان در پایان از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های شبکه ها(شهرستان ها) و بیمارستان ها خواست تا سایت پورتال خود را بروز کنند تا مردم هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارند و برایشان مفید است را در اسرع وقت دریافت کنند.

در پایان این جلسه از برخی از روابط عمومی های منتخب تقدیر شد.

کلید واژه ها: نقش روابط عمومی ها از مسئولین کمتر نیست روز ارتباطات و روابط عمومی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :