انهدام باند تهیه و توزیع داروهای گیاهی و تقلبی در اراک

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۹ کد : ۲۶۴۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۴۵
رئیس اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اراک خبر داد:کشف ۸ هزار عدد دارو و ۱۵۳۰ سی سی شربت تریاک از یک باند توزیع دارو‌های تقلبی و گیاهی که اقدام به ساخت دارو‌های دست ساز چاقی، لاغری و مخدر با عناوین مختلف می‌کردند، با همکاری پلیس اماکن استان شناسایی و عوامل آن بازداشت شدند.
انهدام باند تهیه و توزیع داروهای گیاهی و تقلبی در اراک

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مریم خدایی رئیس اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو بیان کرد: این باند پس از تهیه خارج از چرخه قانونی برخی دارو‌ها از مراکز مجاز، آن‌ها را آسیاب کرده و پس از ترکیب به عنوان ماده اولیه قرص‌های دست ساز چاق کننده استفاده می‌کردند و این دارو‌های دست ساز به صورت کپسول و داخل قوطی‌های قرص به عنوان داروی شرکتی و داروهای ترک اعتیاد به مشتریان و مصرف کنندگان فروخته می‌شد.

به گفته رئیس اداره فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل در این خصوص که با همکاری پلیس اماکن استان چندنفر دستگیر و پس از بررسی مستندات و مدارک به مراجع قانونی معرفی شدند.

دکتر خدایی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و حفظ سلامتی مردم، با فوریت، دستور قضایی برای جمع آوری داروهای توزیع شده در بازار صادر شد.

 

کلید واژه ها: انهدام باند توزیع داروهای گیاهی و تقلبی عطاری ها و متخلفان طب سنتی معاونت غذا و دارو اراک


( ۳ )

نظر شما :