عرضه و فروش اینترنتی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه ممنوع می باشد

۰۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۶۴۸۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۸
معاون غذا و دارو اراک گفت: برای جلوگیری از قاچاق و نشت این فرآورده ها به خارج از کشور با کوچکترین قصور و کوتاهی از جانب شرکت های توزیع کننده و داروخانه ها برخورد قاطع صورت می پذیرد.
عرضه و فروش اینترنتی شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه ممنوع می باشد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی  گفت: پیرو ابلاغ بخشنامه جدید، عرضه و فروش اینترنتی شیرخشک رژیمی و غذاهای ویژه ممنوع می باشد.

 دکتر علیمرادیان، ادامه داد: داروخانه ها نیز مکلفند اطلاعات دقیق دریافت و فروش شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه را در سامانه تیتک ثبت نمایند.

وی ادامه داد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو بر حسن اجرای بخشنامه مذکور نظارت می نمایند و کوچکترین مغایرت آماری و تخلف در این زمینه به کمیسیون ماده 20 گزارش خواهد شد.

معاون غذا و دارو با بیان اینکه شیرخشک های رژیمی و غذاهای ویژه از اقلام وارداتی با ارز دولتی هستند گفت:  برای جلوگیری از قاچاق و نشت این فرآورده ها به خارج از کشور با کوچکترین قصور و کوتاهی از جانب شرکت های توزیع کننده و داروخانه ها برخورد قاطع صورت می پذیرد.

وی افزود: این فرآورده ها با تجویز پزشک متخصص کودکان برای نوزادانی که به خاطر نقص در سیستم گوارشی خود قادر به استفاده از شیر طبیعی نیستند، تجویز می شوند

کلید واژه ها: عرضه و فروش اینترنتی شیرخشک های رژیمی معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :