واحد بین الملل رشته داروسازی راه اندازی می شود

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۶۵۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۰
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه های علوم پزشکی اراک و زنجان تفاهمنامه ای برای راه اندازی رشته ی بین الملل واحد داروسازی امضا می کنند.
واحد بین الملل رشته داروسازی راه اندازی می شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: چندین سال است که دانشگاه علوم پزشکی اراک به دنبال تاسیس و راه اندازی این رشته است که در این راه پس از فراز و نشیب های فراوان این امکان فراهم شده است.

وی افزود: به دلیل وجود بیش از 500 کارخانه و واحد صنعتی سلامت محور در استان و ظرفیت های دیگر در استان، راه اندازی این رشته می تواند هم به صرفه و هم مثمر ثمر باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل تکمیل ظرفیت رشته و فارغ التحصیلان داروسازی عملا امکان اضافه شده دانشکده ای دیگر وجود ندارد و به همین دلیل مصوبه ی شورای گسترش، راه اندازی واحد بین الملل و تحصیل دانشجویان خارجی در اراک بود.

وی تاکید کرد: یکی از مصوبات این شورا این بوده است که تفاهمنامه ای با دانشکده های داروسازی که حداقل 3 دوره فارغ التحصیل دارند به امضا برسد که می توانستیم با دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، همدان و زنجان به تفاهم برسیم که با توجه به استقرار دانشگاه علوم پزشکی اراک با زنجان در یک گروه و کلان منطقه، تصمیم گرفته شد این تفاهمنامه با دانشکده داروسازی زنجان به امضاء برسد.

دکتر علیمرادیان در پایان خاطرنشان کرد: مکاتباتی پیش از عید با زنجان انجام شده و پس از رفع ابهامات و بازدیدهای معمول هر دو طرف از زیرساخت های یکدیگر این تفاهمنامه امضا و واحد بین الملل دانشکده ی داروسازی در اراک رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: واحد بین الملل رشته داروسازی


نظر شما :