پزشکان، داروسازان و پرسنل حوزه سلامت مراقب کلاهبرداری های پیامکی و تلفنی باشید

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۷ کد : ۲۶۶۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۱
در پی گزارش های متعدد سودجویی از نام کارشناسان مالی، شبکه های تلویزیونی و... با عنوان «جوایز و یا واریزی »، روابط عمومی معاونت غذا و دارو به پزشکان، داروسازان و پرسنل حوزه سلامت هشدار داد.
پزشکان، داروسازان و پرسنل حوزه سلامت مراقب کلاهبرداری های پیامکی و تلفنی باشید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، اخیرا مواردی گزارش شده که نشان می دهد افراد سودجو با ارسال پیامک یا تماس تلفنی با همکاران، با عنوان «برنده شدن جایزه نقدی و غیر نقدی و یا واریزی» به صورت تلفنی و یا تماس های مجازی، از آنان تقاضای ارسال شماره کارت ها و حساب های بانکی، رمز عبور، شماره ملی و این دست اطلاعات می کنند. 

متاسفانه در چند روز اخیر به داروسازان و پرسنل حوزه سلامت با تماس تلفنی و تماس از طریق واتس آپ گرفته شده و قصد خالی کردن حساب این همکاران را داشته اند.

در صورت تماس‌های مشکوک در واتساپ از جواب دادن به آنها خودداری کنید زیرا این افراد به قدری زیرک هستند که با ترفندهای ماهرانه شما را در دام می‌اندازند. 

در صورت مشاهده مواردی از این تماس ها با شماره های بی هویت و مشکوک، ضمن عدم در اختیار گذاشتن اطلاعات خواسته شده، در اسرع وقت جهت پیگیری و گزارش دهی تماس های مشکوک به واحد حراست اطلاع دهید.

مجرمان سایبری در این نوع کلاهبرداری‌ها فقط‌ و فقط با همکاری خود مال‌باخته موفق می‌شوند پس کافیست هوشیار باشیم و این زنجیره را قطع کنیم ،پس اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار این افراد قرار ندهید تا کلاهبردار در انجام عمل مجرمانه خود ناکام بماند چرا که بارها این هشدار ها به همکاران حوزه سلامت داده شده است اما متاسفانه باز هم شاهد تخلیه اطلاعاتی و حساب از طریق شیادان هستیم.
 

کلید واژه ها: کلاهبرداری های پیامکی و تلفنی


نظر شما :