عوارض محصولات آرایشی قاچاق/فریب خریدهای اینترنتی را نخورید

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۶۸۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۵
مسئول نظارت بر محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک نسبت به عوارض جانبی مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی، هشدار داد.
عوارض محصولات آرایشی قاچاق/فریب خریدهای اینترنتی را نخورید

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو، مهندس فریده گلستانی مسئول نظارت بر محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک در محصولات بدون پروانه بهداشتی، قاچاق و تقلبی برای بالا بردن حاشیه سود از مواد اولیه غیر بهداشتی و برای در امان ماندن از فساد میکروبی نیز از درصد بالایی از انواع نگهدارنده ها استفاده می شود.
وی اظهار کرد: استفاده از این نوع محصولات عامل پیری زود رس و لک های پوستی بوده و مشکلات بهداشتی را برای مصرف کنندگان بوجود می آورد.
گلستانی افزود: رنگ های مورد استفاده در این محصولات نیز حاوی درصد بالای فلزات سنگین مانند سرب است که بسیاری از آنها در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای پوست، مو و سیستم عصبی بدن به دنبال خواهند داشت که در صورت بروز هر نوع آسیب، به هیچ وجه قابل پیگیری نبوده و شکایت مصرف کننده به سرانجام نخواهد رسید.
وی تاکید کرد: طرح برچسب کنترل اصالت و سلامت مواد و فرآورده های آرایشی و بهداشتی وارداتی این امکان را برای مصرف کننده فراهم می کند تا از اصل و یا جعلی بودن محصول مورد نظر اطمینان لازم را کسب کند.
مسئول نظارت بر محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: بر این اساس مصرف کنندگان می توانند کد ۱۶ رقمی را بعد از تراشیدن لایه اسکرچ محصول خریداری شده، از طریق پیام کوتاه، شماره تلفن گویا یا سایت الکترونیک (WWW.TTAC.IR) به شماره یا آدرس مندرج بر روی برچسب ارسال کنند که پس از آن پیام اصالت کالا مورد تایید است به همراه نام فرآورده، تاریخ تولید و انقضا و سری ساخت برای شخص ارسال می شود.
وی، بیان کرد: مزایای مهم طرح برچسب اصالت و سلامت کالا این است که با توجه به اختصاصی بودن آن برای هر قلم از محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی و نبود امکان جعل بر چسب مذکور، در صورت بروز مشکلات ناشی از استفاده محصولات وارداتی آرایشی و بهداشتی امکان پیگیری و رسیدگی موضوع بدلیل وجود مستندات و مدارک مربوط به کالای مورد نظر در سازمان غذا و دارو میسر خواهد بود.
مهندس گلستانی خاطر نشان کرد: هم اکنون داروخانه های عادی نسبت به عرضه و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی مبادرت می کنند که مصرف کنندگان می توانند بدون بروز مشکلی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

کلید واژه ها: عوارض محصولات آرایشی قاچاق مسئول نظارت بر محصولات آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک مهندس گلستانی


نظر شما :