فعالیت ۱۴۵ داروخانه در استان مرکزی/ داروهای خارجی باید برچسب اصالت و سلامت داشته باشند

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۶۹۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۷
مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک از فعالیت ۱۴۵ داروخانه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۹ داروخانه در شهر اراک فعالیت می کنند.
فعالیت ۱۴۵ داروخانه در استان مرکزی/ داروهای خارجی باید برچسب اصالت و سلامت داشته باشند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک بیان کرد: وظیفه اصلی این معاونت، نظارت به منظور تأمین امنیت و سلامت فرآورده ها از جمله سلامت محورها از دارو تا غذا، است.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو اراک در خصوص نظارت بر مسئله دارو، گفت: از زمان تهیه و تولید مواد اولیه دارو، تولید، نگه داشت و توزیع شرایطی را نظارتی دقیق داشته تا بتوانیم امنیت‌ آن را تأمین کنیم تا مصرف کنندگان بتوانند با تهیه از محل اصلی عرضه آن که داروخانه ها هستند مطمئن از داروی مصرفی خود باشند.

* تنها دارو و فرآورده‌های دارویی داخل داروخانه ها را تایید‌ می‌کنیم

وی با بیان اینکه ۱۲ شرکت پخش دارویی در استان مرکزی فعال هستند، اظهار کرد: ۱۴۵ داروخانه در سطح استان فعال هستن که از این تعداد، ۹۹ داروخانه در شهر اراک فعالیت می کنند، همچنین ماهیانه ۳۰ مورد بازرسی از داروخانه ها انجام می‌گیرد.

دکتر محسنی، با بیان اینکه سیستم مکانیزه داروخانه ها را مورد تاکید داشته ایم، اظهار کرد: در این صورت زمانی که مصرف کننده نیاز به فاکتور داشته باشند سریع صادر و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در صورت دریافت گزارشی از داروخانه ها علاوه بر بازرسی های برنامه ریزی شده، بازرسی های ویژه برای رسیدگی و برخورد با هرگونه تخلف یا اشکال انجام می‌شود.

محسنی با بیان اینکه دو دسته دارو در کشور داریم، اظهار کرد: داروهای تولید داخلی و دسته دوم داروها و فرآورده های خارجی است که باید دارای برچسب اصالت و سلامت باشند.


نظر شما :