توصیه های دارویی به حجاج

۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۸ کد : ۲۶۹۰۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۰
با فرارسیدن ایام حج، زائرانی که به بیماری مبتلا هستند باید نکات مهمی را درباره مصرف دارو و بردن آنها به کشور عربستان رعایت کنند.
توصیه های دارویی به حجاج

با فرارسیدن ایام حج و آغاز سفر روحانی حجاج بیت الله الحرام  و نظر به اهمیت و امنیت سلامت حجاج گرامی و افزایش دانش و آگاهی در مورد استفاده از داروهایشان در طول مدت این سفر ، واحد اطلاع رسانی دارو و سموم معاونت غذا و دارواراک به بیان  توصیه های دارویی سفر حج پرداخت.

رعایت مواردی به شرح زیر در بردن داروهای مصرفی به کشور عربستان، حائز اهمیت است.

حجاج داروهای خود را همراه داشته باشند

برای همراه داشتن داروهای مورد نیاز ، داشتن نسخه ترجیحاً به زبان انگلیسی، دارای مهر و امضاء پزشک، و درج نوع بیماری، نام دارو، میزان مصرف، مقدار دارو و طرز استفاده دارو الزامی است.

جهت جلوگیری از رفتارها و برخوردهای نظارتی پلیس سعودی ، پزشک کاروان را از به همراه داشتن داروهای خود مطلع کنید.

قوانین کشور عربستان در خصوص داروهای حاوی مخدر مانند استامینوفن کدئین و اکسپکتورانت کدئین ، داروهای ترک اعتیاد، ترامادول ، آرام بخش‌ها و داروهای خواب آور مانند اگزازپام، دیازپام  و داروهای روان گردان، بسیار جدی و سختگیرانه است و متهمان به حمل آنها مجازات شدیدی خواهند شد، لذا ضروری است حجاج محترم جهت جلوگیری از هر گونه پیامد ناخوشایند به  قوانین این کشور نیز احترام گذارند و از همراه بردن این داروها اکیداً خودداری کنند.

شرایط نگهداری و بردن دارو به عربستان

حجاج در صورت ابتلا به بیماری های زمینه ای و بیماری های خاص، ضمن اینکه پزشک کاروان را از نوع بیماری خود و داروهای خاص و ضروری مورد استفاده آگاه، داروهای مورد استفاده خود را نیز به میزان 2 برابر طول مدت سفر به همراه داشته باشید.

داروهای مورد نیاز را در 2 کیف جداگانه  نگهداری کنید و داروهای ضروری و حیاتی خود را همیشه به همراه داشته باشید.

در حین سفر و مدت اقامت به منظور جلوگیری از فساد دارو ، با مطالعه بروشور آن،  داروهای خود را در بهترین شرایط و  دور از نور نگهداری و جهت حمل داروهای یخچالی از ظروف خنک کننده و یخ استفاده کنید.

قیمت دارو در کشور عربستان بسیار بالا است لذا از خرید دارو بدون هماهنگی و مشورت با پزشک کاروان اکیداً خودداری کنید. 

انتهای پیام/

کلید واژه ها: توصیه های دارویی به حجاج


( ۶ )

نظر شما :