داروهای مخدر و فرآورده های ترکیبی دست ساز؛ بیشترین اقلام غیرمجاز مکشوفه از عطاری ها

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۶۹۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۳
معاون غذا و دارو اراک گفت:داروهای مخدر و فرآورده های ترکیبی دست ساز، معجون ها، مکمل های چاقی، لاغری و تقویتی، بیشترین اقلام غیرمجاز کشف و جمع آوری شده از عطاری ها در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی می باشند.
داروهای مخدر و فرآورده های ترکیبی دست ساز؛ بیشترین اقلام غیرمجاز مکشوفه از عطاری ها

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک- دکتر عباس علیمرادیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این مطلب افزود: اغلب این فرآورده ها، فاقد پروانه ساخت هستند و معمولا نیز بصورت فله ای ویا بدون مشخصات عرضه می شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در بررسی های آزمایشگاهی مشخص شده، بیشتر این فرآورده ها حاوی ترکیبات شیمیایی غیرمجاز و مضر به سلامت مانند مواد مخدر هستند.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: مطابق ضوابط، عطاری ها فقط مجازند مفردات گیاهی، معدنی و حیوانی را- بدون ادعاهای درمانی- عرضه کنند و فروش هر نوع فرآورده ترکیبی و یا دارویی اعم از شیمیایی، طبیعی و سنتی در عطاری ها ممنوع است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: استفاده نادرست و نابجا از گیاهان دارویی ویا داروهای گیاهی، می تواند به سلامت فرد لطمه بزند و این تصور که این فرآورده ها به دلیل طبیعی بودن، بی خطر و فاقد عوارض هستند، کاملا اشتباه است./

کلید واژه ها: داروهای مخدر و تقلبی فرآورده های ترکیبی دست ساز عطاری ها معاون غذا و دارو اراک


( ۲ )

نظر شما :