استان مرکزی با ۲۰ قلم کمبود مقطعی دارو روبه‌روست

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۸ کد : ۲۷۱۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۴
مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود واقعی دارو در استان بسیار کم است با این وجود با حدود ۲۰ قلم کمبود پراکنده و مقطعی دارو مواجه هستیم.
استان مرکزی با ۲۰ قلم کمبود مقطعی دارو روبه‌روست

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر ژیلا محسنی نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک ، افزود: این کمبودها بیشتر مربوط به داروهای شیمی درمانی، پیوندی و بیماران خاص است البته تصور نشود که این ۲۰ قلم دارو در استان بصورت مطلق وجود ندارد بلکه کمبود آنها مقطعی است.  

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: کمبود داروها مطلق نیست و احتمال دارد برخی داروهای خاص چند روز وجود نداشته باشد اما در دوره بعد جبران شود.
وی با بیان اینکه ۲ نوع کمبود دارو از نظر سازمان غذا وجود دارد، اضافه کرد: کاستی برند و نوع خاصی از داروهای خارجی جزو کمبودها محسوب نمی شود.

محسنی افزود: بعضی مواقع هم کمبودها مربوط به واحدهای خاص می‌شود که بعنوان مثال ۲۵ میلی گرم از یک دارو موجود است اما ۵۰ میلی گرم آن وجود ندارد که این موارد هم جزو کمبودهای اصلی به حساب نمی آید.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو نیز اظهار داشت: تحریم‌های ناجوانمردانه علیه مردم کمبودهای دارویی را بوجود آورده و باعث اذیت و آزار مردم ما شده است.

دکتر محسنی افزود: البته عملکرد صحیح ما می‌تواند از کمبودها جلوگیری کند تا در پرتو با کنترل و نظارت، بیشتر داروها در اختیار بیماران قرار گیرد.

کلید واژه ها: کمبود مقطعی دارو


نظر شما :