ممنوع بودن فروش اینترنتی دارو/ سهمیه متخلفان تا مدتی قطع می‌شود

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵ کد : ۲۷۴۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۳
معاون غذا و دارو اراک گفت: بازدید از داروخانه به معنای انجام تخلف نیست و این بازدید‌ها باید به صورت روتین و فصلی انجام شوند.
ممنوع بودن فروش اینترنتی دارو/ سهمیه متخلفان تا مدتی قطع می‌شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری ۴۹۰ بازدید از داروخانه‌های دولتی وخصوصی استان انجام شده که تخلفات مربوط به دارو یا عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها بوده اند. بازدید از داروخانه به معنای انجام تخلف نیست و این بازدید‌ها باید به صورت روتین و فصلی انجام شوند. در خصوص تخلف گرانی دارو در همان محل پرونده تشکیل شده و به مراجع ذی ربط ارسال می‌شود.

او گفت: در حال حاضر موضوعی به نام فروش اینترنتی دارو نداریم؛ زیرا با ساز و کار فعلی اصالت سنجی دارو و این که آیا دارو از مبادی قانونی وارد شده و تاریخ مصرف آن نگذشته است، انجام شدنی نیست.

به گفته وی اگر محرز شود که داروخانه‌ای فروش اینترنتی دارو انجام داده، این کارش تخلف محسوب می‌شود و تا مدتی سهمیه داروی آن قطع خواهد شد. این موضوع مجازات بزرگی است. تبلیغ فروش اینترنتی دارو جرم است و داروخانه‌ها نباید تبلیغ آن را بر روی شیشه خود نصب کنند.

معاون غذا و دارو گفت: اکثریت داروخانه‌ها کارشان را به درستی انجام داده اند و سامانه‌ها وصل بوده و خدمت رسانی به مردم به خوبی انجام می‌شود. بازدید‌های فصلی باید به صورت مرتب از داروخانه‌ها انجام شوند که متاسفانه حدود یک سال انجام نگرفته اند.

کلید واژه ها: ممنوع بودن فروش اینترنتی دارو دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :