سطح متوسط کیفیت آرد استان مرکزی بدلیل کمبود بارش باران

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۳ کد : ۲۷۵۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۷
معاون غذا و داروی اراک گفت: کیفیت گندم های امسال نسبت به سال گذشته بدلیل کمبود آب کاهش یافته است.
سطح متوسط کیفیت آرد استان مرکزی بدلیل کمبود بارش باران

 به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک در حاشیه بازدید از کارخانه های آرد استان اظهار داشت: نان به عنوان قوت غالب مردم مطرح است از این رو کیفیت و سلامت آرد نقش مهمی در تهیه نان سالم خواهد داشت.

دکترعلیمرادیان افزود: با توجه به اهمیت سلامت آرد در حوزه سلامت، بررسی وضعیت کیفی کارخانه های آرد در استان از جمله مهمترین اولویت های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه این بررسی ها براساس برنامه های منظم و به صورت سرزده انجام می شود، تصریح کرد: در استان مرکزی آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی با بهره گیری از تجهیزات جدید آزمایشگاهی کیفیت آرد مصرفی استان را بررسی می کند.

ایشان گفت: با بررسی های صورت گرفته کیفیت گندم های برداشت شده امسال بدلیل کمبود آب به کاهش کیفیت روبه رو شده ایم.لکن کیفیت گندمهای وارداتی از خارج از کشور مطلوب بوده و تلاش تمام نهادهای درگیر در حوزه گندم و آرد و نان، ارتقاء کیفیت می باشد.

معاون دارو وغذا دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: همه تلاش ها باید برای بهیود کیفیت و بالابردن تولید و تامین آرد مورد نیاز استان صورت بگیرد تا نان سالم و با کیفیت به دست مردم برسد.

 

کلید واژه ها: سطح متوسط کیفیت کارخانه های آرد استان


نظر شما :