توسط معاونت غذا و دارو اراک برگزار شد؛

استمرار به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۸ کد : ۲۷۶۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۷
مهندس گلستانی کارشناس مسئول نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اراک در دوره آموزشی با موضوع معرفی محصولات سلامت محور و عوارض مصرف کالاهای قاچاق برای گروه هدف کارشناسان و مشاوران امور بانوان کلیه دستگاههای اجرایی استان گفت: امروز قاچاق کالاهای سلامت‌محور آسیب‌های فراوانی به مردم و به خصوص جوانان وارد کرده است به طوریکه برخی از جوانان با مصرف کالاهای آرایشی به سرطان پوست مبتلا و برخی از جوانان هم با مصرف مواد نیروزای تقلبی دچار مشکلات قلبی و کلیوی می‌شوند و جان خود از از دست می‌دهند.
استمرار به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، در اجرای برنامه سه شنبه های آموزش خانواده؛ دوره آموزشی در حوزه بهداشت و سلامت با موضوع معرفی محصولات سلامت محور و عوارض مصرف کالاهای قاچاق برای گروه هدف کارشناسان و مشاوران امور بانوان کلیه دستگاههای اجرایی استان و فرمانداری های شهرستانهای استان مرکزی با حضور مهندس گلستانی کارشناس مسئول اداره نظارت بر آرایشی و بهداشتی در سالن اجتماعات استانداری مرکزی برگزار شد.


مهندس گلستانی در این دوره آموزشی گفت: همه کشورهای جهان به نوعی با پدیده قاچاق مواجه هستند و حتی در برخی از کشورها این قاچاق به صورت سازمان‌یافته و برای حکومت هم سودآور است.
وی با اشاره به وضعیت خطرناک قاچاق در کشور ادامه داد : به عنوان مثال ایران رتبه هفت مصرف لوازم بهداشتی قاچاق و رتبه دوم را در خاورمیانه دارد که بسیار می‌تواند سلامت مردم جامعه را به مخاطره بیاندازد.
گلستانی بر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص استفاده از کالاهای سلامت‌محور تاکید کرد و ادامه داد : متاسفانه در خصوص استفاده از کالاهای قاچاق سلامت‌محور کار فرهنگی و آموزشی لازم به خوبی انجام نشده و آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در صورتی موثر است که مداوم انجام شود.
او استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: در این مسیر باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌های برخط و خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و نشریات، انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم جامعه استفاده کرد.

در این کارگاه آموزشی و توجیهی در خصوص راه های تشخیص فرآورده های آرایشی و بهداشتی قاچاق، عوارض عمومی و اختصاصی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز، راه های مبارزه با مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز، اثرات منفی و مضررات کالاهای قاچاق محصولات سلامت محور، لزوم نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات آرایشی و بهداشتی و وی‍ژگیهای اختصاصی این برچسب ها و نحوه استعلام از صحت و سقم برچسب مذکور و تولید فرآورده آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تقلبی و خطرات استفاده از این نوع کالاها و غیره مطالبی ارائه گردید.
انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی کالاهای سلامت محور استانداری مهندس گلستانی 12 تیرماه، سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری کمیته شیوه نامه کالاهای سلامت محور قاچاق


نظر شما :