معاون غذا و دارو اراک خبر داد:

رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی اراک در مبارزه با قاچاق کالا سلامت مردم است

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۵۷ کد : ۲۷۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۰
دکتر علیمرادیان معاون غذا و دارو اراک گفت: کالاهای سلامت‌ محور در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیاز به تلاش و توجه مضاعف است به‌همین سبب رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی در بحث مبارزه با قاچاق سلامت مردم است.
رسالت اصلی دانشگاه علوم پزشکی اراک در مبارزه با قاچاق کالا سلامت مردم است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: مبارزه با قاچاق در زمینه کالاهای سلامت‌ محور نیاز به توجه مضاعف دارد زیرا ورود کالا قاچاق در این حوزه علاوه بر ضربه به تولید، اقتصاد و غیره به سلامت مردم هم ضربه می‌زند و رسالت اصلی ما در این کار سلامت مردم است، به‌همین سبب تقاضا داریم تمام دستگاه‌ها در این زمینه کمک ما باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در حوزه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی که مستقیم با حوزه دانشگاه علوم پزشکی مرتبط است یک هزار و 200 مورد بازرسی از داروخانه‌ها انجام شده که داروخانه‌های استان به لحاظ پاک بودن بهترین وضعیت را در کشور داشته‌اند و تنها در سه مورد کالای قاچاق مشاهده شد.

دکتر علیمرادیان بیان کرد: سال گذشته هم 550 مورد بازرسی انجام شده که در تنها در چند مورد پرونده قاچاق در سطح داروخانه‌ها و در سطح تحت نظارت کشف شده، در عطاری‌ها این موارد بیشتر بوده و در سال 96 تعداد بیش 100 مورد بازدید در قالب گشت مشترک از عطاری‌ها و باشگاه‌های ورزشی انجام شد که این بازدیدها در 10ماهه امسال 120مورد بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 427 بازرسی و در 10 ماهه امسال 800 بازرسی انجام شده، گشت مشترک‌های انجام شده در سال گذشته 165 مورد در 22 روز بود که امسال در 10 ماهه نخست سال به بیش از 200 مورد در 16 روز رسید و همه اینها بیانگر تشدید نظارت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: خوشبختانه این تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها نتایج مطلوبی را به‌همراه داشته به طوری که مشاهده قاچاق کالا در 80 درصد مراکز توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی در سال‌های نخست شروع بازرسی‌ها یعنی سال 86 به 10 درصد رسیده است.

دکتر علیمرادیان افزود: آموزش تمامی اصناف را هم در اواخر سال و همچنین در سال 98 در برنامه داریم و آموزش‌های لازم در بحث شناسایی کالای قاچاق و قوانین مربوط به این حوزه را به آنها ارائه می‌دهیم، این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار بوده زیرا 70 درصد کالاهای قاچاق تقلبی هستند.

انتهای پیام/

رسول غفاری

کلید واژه ها: مبارزه با کالای های قاچاق دکتر علیمرادیان


نظر شما :