مردم به خرید اینترنتی دارو اعتماد نکنند

۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۸ کد : ۲۷۷۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۶۰
معاون غذا و دارو اراک تأکیدکرد: مردم به مدل خرید و فروش اینترنتی دارو اعتماد نکنند چون حتی اگر دارو مورد تایید هم باشد در نهایت باید تحت نظر مسئول فنی داروخانه و نسخه پزشک به بیمار تحویل داده شود نه به صورت اینترنتی.
مردم به خرید اینترنتی دارو اعتماد نکنند

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو ،دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی اراک در رابطه با چرایی ممنوعیت خرید و فروش اینترنتی دارو گفت.

دکتر علیمرادیان گفت: امروزه فناوری‌های جدید و دنیای الکترونیک، عرضه اینترنتی کالاها را به ارمغان آورده بطوریکه بسیاری کالاها به صورت اینترنتی عرضه می‌شوند اما در حوزه سلامت به دلیل اینکه با جان و سلامت افراد سروکار دارد باید با احتیاط و تأخیر بیشتری حرکت کرد تا امکان نظارت وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر کسی به داروخانه‌ای مراجعه کند و نسخه حاوی هویت پزشک و مهر و شماره نظام پزشکی نداشته نباشد مسئول فنی دارو اجازه تحویل دارو به بیمار را ندارد.

معاون غذا و دارو ، فروش اینترنتی دارو بدون نظارت پزشک و مسئول فنی داروخانه را اقدامی غلط و آسیب رسان به سلامت و جان مردم دانست و گفت: چنین کاری تخلف و جرم محسوب می‌شود و باید با آن مقابله کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان اصالت سنجی دارو در این شیوه خرید و فروش وجود ندارد گفت: شاید در مورد بقیه کالاها بتوان سرعت را بر کیفیت و دقت مقدم کرد اما در این حوزه که سلامت افراد به آن وابسته است نمی‌توان ریسک کرد.

علیمرادیان متذکرشد: شاید خرید اینترنتی دارو برای خیلی از افراد خیلی خوب باشد اما اگر درصد ناچیزی هم آسیب رسان باشد نمی‌توان به آن اعتماد کرد چراکه می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی با اعلام اینکه پخش اینترنتی دارو خلاف و یک جرم عام است و نمی‌توان آن را به برخی داروها محدود کرد گفت: بخشی از این موضوع به ساختار نظارتی تولیت سلامت یعنی سازمان نظام پزشکی هم برمی گردد. این سازمان باید لجستیک و پشتیبان کافی داشته باشد، قوانین را به سرعت احصا و تدوین و این قضیه را در فضای مجازی تسهیل کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکیدکرد: مردم به مدل خرید و فروش اینترنتی دارو اعتماد نکنند چون حتی اگر دارو مورد تایید هم باشد در نهایت باید تحت نظر مسئول فنی داروخانه و نسخه پزشک به بیمار تحویل داده شود نه به صورت اینترنتی.

کلید واژه ها: خرید اینترنتی دارو معاونت غذا و دارو


نظر شما :