آگاهی مردم نسبت به اهمیت برچسب اصالت افزایش یافته است

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۵ کد : ۲۷۷۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۴۹
دکتر علیمرادیان؛ معاون غذا و دارو اراک گفت: نسبت به دو سال قبل، شناخت و آگاهی مردم نسبت به برچسب اصالت کالا ،شناسنامه سلامت کالاهای سلامت محور افزایش یافته و به سطحی رسیده است که اغلب افراد هنگام خرید کالاهای سلامت محور به علامت برچسب رهگیری و کنترل اصالت آن توجه می کنند
آگاهی مردم نسبت به اهمیت برچسب اصالت افزایش یافته است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه کد  16 رقمی که بر روی کالاهای سلامت محور درج شده، نشان دهنده اصالت و اعتبار آن است افزود: اهمیت توجه به برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور کالاهای خریداری شده باید در جامعه نهادینه شود چراکه هرچه آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی بیشتر باشد، مطالبه‌گری افزایش می یابد و مسوولان متولی نیز بیش از بیش ملزم به پاسخگویی می‌شوند.

وی، با بیان اینکه همه ساله در بحث مبارزه با قاچاق فرم هایی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو برای نظر سنجی در بین گروههای مخاطب توزیع و برآورد آماری انجام می‌شود، اضافه کرد: در این کار میزان آشنایی مردم نسبت به مقوله مهم قاچاق مورد سنجش قرار می‌گیرد و به دنبال آن درخصوص ترویج و اطلاع رسانی برنامه ریزی و اقدامات مورد توجه قرارمی گیرد.

معاون غذا و دارو اراک با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار این معاونت، در بحث ترویج ارتقای آگاهی‌های مردم در خصوص کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی است ادامه داد: توجه عموم مردم نسبت به کالاهای سلامت محورمی‌تواند همکاری ۲ طرفه‌ای را رقم بزند و در واقع به پیشبرد برنامه‌های تدوین شده در این حوزه کمک کند.

وی افزود: یکی از راههای اطیمنان  اصالت و سلامت محصولات ؛ برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور که به اختصار TTAC نامیده می شود ، می باشد و با استعلام از طریق راههای متفاوت اعم از شماره پیامکی 20008822 و یا نرم افزار سامانه TTAC و ....که بر روی برچسب اطلاع رسانی شده است ؛به راحتی میتوان تشخیص داد ،آباکالای خریداری شده مورد تایید جهت مصرف می باشد یا خیر. این برچسب شناسنامه اصالت فرآورده های سلامت محور می باشد .

معاون غذا و دارو اراک گفت: مطابق قانون بر روی تمامی کالاهای وارداتی سلامت محور باید برچسب TTAC الصاق شده باشد .در مورد داروهای خاص و تمامی فرآورده های طبیعی و سنتی مانند داروهای گیاهی یا شیر خشک علاوه بر کالاهای وارداتی بر روی تولیدات داخل کشور نیز الصاق برچسب اصالت اجباری است .

وی در آخر افزود: بنابر این توصیه معاونت غذا و دارو به مصرف کنندگان ، این است که از خرید هر محصول وارداتی  سلامت محور بدون برچسب اصالت خودداری نمایند و تنها به مشاهده الصاق  برچسب اکتفا نکرده و از روش هایی که اعلام شده ،استعلام گرفته تا از مصرف کالا اطمینان حاصل شود. 

کلید واژه ها: آموزش برچسب رهگیری و کنترل اصالت معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :