بازرسی معاونت غذا و دارو از داروخانه های سطح شهر اراک در راستای اجرای طرح دارویار

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۲۷۸۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۵
دکتر محسنی مدیر اداره داروی معاونت غذا و دارو گفت: ۴ گروه بازرسی معاونت غذا و دارو در راستای اجرای طرح دارویار به منظور بررسی نحوه خدمت رسانی داروخانه های شهری به بیماران، از داروخانه ها بازدید کردند.
بازرسی معاونت غذا و دارو از داروخانه های سطح شهر اراک در راستای اجرای طرح دارویار

به گزارش روابط عمومی  معاونت غذا و دارو اراک، هدف از طرح دارویار پوشش بیشتر داروها توسط بیمه و کاهش پرداخت از جیب مردم است.
پیش از این دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، درماان و آموزش پزشکی در خصوص اجرای طرح دارویار اعلام کرده بود: «در طرح دارویار تعداد دارو های تحت پوشش افزایش پیدا کرده است.
۱۰۰ قلم از داروهای پر مصرف مثل داروهای سرماخوردگی و همچنین تعداد 366 قلم داروهای ضروری پر مصرف برای بیماران مزمن مانند بیماران دیابتی و دارای فشار خون تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
دکتر محسنی مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه بیان کرد: هدف از این طرح افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه است و باید هزینه های مربوط به بیماران(به نوعی پرداخت از جیب مردم) کاهش یابد.»
وی ادامه داد: هم زمان با شروع طرح دارویار ۴ گروه بازرسی معاونت غذا و دارو به منظور نظارت بر عملکرد داروخانه های شهری و بررسی نحوه خدمت رسانی به بیماران، روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ از ۹۴ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک بازدید کردند.
مدیر اداره دارو افزود: در جریان این بازرسی نحوه خدمت رسانی به بیماران، نحوه عرضه دارو با نسخه، گرانفروشی، آزاد فروشی و همچنین احتکار دارو مورد بازدید کارشناسان معاونت غذا و دارو قرار گرفت.
دکتر محسنی در پایان گفت: این بازرسی ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت و چنانچه تخلفی در اجرای طرح دارویار مشاهده شود با جدیت برخورد قانونی خواهد شد.

کلید واژه ها: اجرای طرح دارویار بازرسی معاونت غذا و دارو بازرسی از داروخانه ها


( ۱ )

نظر شما :