با اجرای طرح دارویار، سهم پرداخت هم وطنان در تهیه دارو افزوده نمی شود

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۲۷۸۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۴
معاونت غذا و داروی دانشگاه و سازمان های بیمه گر ابعاد اجرایی طرح دارویاری در استان را بررسی کردند.
با اجرای طرح دارویار، سهم پرداخت هم وطنان در تهیه دارو افزوده نمی شود

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، در پی  اجرا طرح "دارویاری"، جلسه بررسی ابعاد اجرایی این طرح در  استان صبح روز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ به فوریت در محل معاونت غذا و داروی دانشگاه با حضور دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو، دکتر ژیلا محسنی مدیر اداره دارودکتر جیرایی مدیر سازمان بیمه سلامت استان، دکتر دبیر معاون درمان بیمه تامین اجتماعی ،مدیران دارویی بیمارستان های دولتی و خصوصی و موسسین داروخانه های خصوصی به صورت وبینار و حضوری در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو تشکیل شد. 

در ابتدا معاون غذا و داروی دانشگاه، پس از تشریح طرح فوق، توضیحاتی در خصوص اهمیت اطلاع رسانی صحیح، اجرای سریع طرح و شروع همزمان بازرسی های معاونت غذا و دارو با سایر اقدامات و... را بیان کرد. 

سپس دکتر محسنی مدیر اداره داروی معاونت ، پس از اعلام آمادگی در شروع فوری طرح، بر اهمیت انجام وظائف حرفه ایی ، ارائه خدمات بدون وقفه در یک مجموعه آموزشی تحت هر شرایطی، همچون ارائه دارو و مشاوره های دارویی، ثبت اطلاعات و هدایت بیماران به اخذ نسخه در صورت نیاز و... تاکید کرد. 

دکتر جیریایی رئیس سامان بیمه سلامت استان مرکزی در خصوص پیش بینی و هماهنگی های انجام شده با سازمان های بیمه گر و تعهدات آن ها، افزایش قابل توجه تعداد اقلام دارویی مشمول بیمه، پوشش های جدید بیمه سلامت ایرانیان، بودجه در نظر گرفته شده برای پوشش رایگان دهکهای 1 تا 9 کشور و امکان ایجاد پوشش بیمه برای دهک های بالاتر از 9 با پرداخت حق بیمه، سخن گفت. 

تعدادی از مدیران دارویی بیمارستان های تابعه حاضر و مجموعه داروخانه های دانشگاه های علوم پزشکی ، ضمن پیش بینی و بیان مشکلات احتمالی، نیازمندی ها و پیشنهادات خود را بیان کردند. 

در پایان و پس از شنیدن مشکلات توسط مسئولان حاضر، راهکارهای پیشنهادی و هماهنگی های لازم در خصوص اجرا، شفاف سازی و... انجام شد.   

کلید واژه ها: برگزاری نشست طرح دارویاری معاونت غذا و دارو اراک


نظر شما :