کشف ۴۴۰۰ قلم دارو های تقلبی و مخدر به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از یک عطاری

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۸۰۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۹۱
دکتر مریم خدایی، مسئول اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو از کشف چهار هزار و چهارصد قلم داروی مخدر و روانگردان قاچاق و تقلبی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از یک عطاری با همکاری پلیس اماکن و دستور معاون محترم دادستان در این استان خبر داد.
کشف ۴۴۰۰ قلم دارو های تقلبی و مخدر به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از یک عطاری

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مریم خدایی، مسئول اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اظهار کرد: این فرآورده‌های دارویی شامل شربت، قرص متادون، جنسی، ترامادول، روانگردان و مکمل‌های غیر مجاز، تقلبی که بالغ بر ۴۴۰۰ قلم دارو به ارزش بیش از ۲۰۰میلیون ریال که نزدیک به ۱۵۰۰ قلم قرص مخدر و ۲۰۰۰ سی سی شربت های غیر مجاز مخدر به ارزش حدود ۱۵۰ میلیون ریال با همکاری پلیس اماکن و دستور معاون محترم دادستان کشف و ضبط و واحد مذکور پلمپ گردید. 

وی افزود:واحد‌های صنفی عطاری صرفا مجاز به عرضه گیاه دارویی هستند و برای تولید یا فروش داروی گیاهی هیچ گونه مجوزی در استان صادر نشده است.

مسئول اداره فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دار افزود: با عرضه کنندگان این دارو‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

دکتر خدایی با بیان اینکه داروهای جمع آوری شده به زودی امحاء می‌شوند ادامه داد: این دارو‌ها بیشتر در گروه‌های مخدر، ناتوانی جسمی، لاغری یا چاقی و یا به عنوان درمان کرونا ویروس عرضه می‌شد.

کلید واژه ها: کشف داروی غیر مجاز عطاری ها مخدر پلمپ معاونت غذا و دارو اراک دکتر مریم خدایی


( ۳ )

نظر شما :