استان مرکزی در ذخایر دارویی کمبود ندارد

۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۴ کد : ۲۸۱۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۹
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ذخایر دارویی این استان برای مقابله با پیک هفتم کرونا کافی است.
استان مرکزی در ذخایر دارویی کمبود ندارد

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گفت: ذخایر دارویی این استان برای مقابله با پیک هفتم کرونا کافی است.

وی با بیان اینکه از نظر ذخایر دارویی خود را برای پیک ششم کرونا آماده کرده بودیم، اظهار داشت: خوشبختانه این موج کوتاه بود و سریع به پایان رسید و با داروهایی که اکنون در اختیار داریم می‌توانیم از پیک‌های کوچک عبور کنیم‌.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه بسیاری از داروهای درمان کرونا مربوط به تولید داخلی و مشکلی در تامین آن وجود ندارد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته هم مشکلی در زمینه تهیه دارو بیماران کرونایی نداشتیم.

دکتر علیمرادیان با تاکید بر اینکه پیش از نیاز به داروها نسبت به تهیه و ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم، اظهار داشت: داروی رمدسیور هم به اندازه کافی در بیمارستان‌های استان موجود است و کمبودی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو  افزود: هرگاه مرکزی دچار کمبود دارویی شود، سریع وارد عمل شده و نیاز آن مرکز را تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه داروهای بیهوشی به صورت مدیریت شده و به مقدار نیاز در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود، گفت: نمی‌گذاریم این داروها در مراکز درمانی دپو شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه هیچ یک از شرکت‌های دارویی حق ندارند به خاطر داشتن حساب و کتاب با بیمارستان و مسائل مالی، از تحویل دارو خودداری کنند، اظهار داشت: اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد سریعا ورود می‌کنیم.

انتهای پیام

کلید واژه ها: پیک هفتم معاون غذا و دارو اراک


نظر شما :