دریافت داروهای بیماران هموفیلی رایگان است

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۲ کد : ۲۸۲۴۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۷
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با تاکید بر تصمیم گیری های صحیح در پوشش بیمه ای داروهای بیماران هموفیلی توسط سازمانهای بیمه گر گفت: این بیماران داروهای خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.
دریافت داروهای بیماران هموفیلی رایگان است

به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک؛ سید عباس کشفی ؛ با اشاره به حمایت های سازمان های بیمه گر پایه همچون سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران در پوشش بیمه ای داروهای این بیماران افزود: با توجه به این امر که این بیماران داروهای خود را به صورت رایگان دریافت می کنند ولی بعضا با مشکلاتی همچون تایید نسخ دارویی مواجه هستند.
مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با تاکید بر حمایت های مثبت بیمه سلامت در زمینه ارتقاء سطح کیفی داروی این بیماران اذعان داشت: سازمان های بیمه گر پایه کشور که بودجه این داروها را تامین می کنند باید برای شرکت های دارویی زمان تعریف کنند که مثلا ما بین 3 تا 5 سال برند شمارا را با همین وضعیت تایید می کنیم و پس از گذشت مدت زمان تعریف شده مجددا کیفیت داروها به لحاظ عوارض دارویی و ... مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این امر موجب خواهد شد تا شرکت های دارویی همواره در پی ارتقاء کیفیت و اخذ مجوزهای بین المللی برای محصولات دارویی باشند.
وی با بیان طرح جوانی جمعیت و اینکه بسیاری از زوج های جوان که ناقل این ژن هستند به لحاظ مالی در مضیقه می باشند و همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اجازه سقط جنین توسط پزشکان؛ اظهار داشت: اگر بشود آزمایشات ژنتیکی این بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرد و سلامت جنین از طریق اجرای برنامه هایی مانند  IVF و ... مدنظر قرار گیرد، می توان از به دنیا آمدن فرزند بیمار جلوگیری کرد و در آینده از پرداخت هزینه های سنگین دارو برحذر ماند.

کلید واژه ها: داروهای بیماران هموفیلی رایگان


نظر شما :